Teknisk informatör för att hantera eftermarknaden på Globalt företag

Reservdelsingenjör som gillar att arbeta administrativt, är noggrann och har ett öga för detaljer. En person med bra attityd och tekniskintresse är vad vi vill ha. Du uppdaterar reservdelskatalogen digitalt - du kan ha arbetat i produktion så att du förstår hur reservdelarna används i vardagen hos kund. Du ska vara villig att lära och utvecklas - ett uppdrag på 1 år som kan leda till nya utmaningar för dig!

Placering: 
Södermanlands län
Bransch: 
Kontor, Administration, Teknik, Naturvetenskap
Antal tjänster: 
1

Du kommer att ingå i ett team som jobbar med eftermarknaden och reservdelar, så du bör ha ett tekniskt intresse och är van att läsa ritningar (3D modeller). Du kommer att uppdatera den tekniska informationen så att den är korrekt, men du kommer inte skapa den själv. Det handlar om att redigera och uppdatera så att informationen är rätt och tydlig mot kund i deras kataloger. Du kommer att arbeta i en grupp som ansvarar för reservdelssortimentet av anläggningsmaskiner. Det är bra om du tar för dig - då kommer du lättare in i arbetet. Vi värdesätter din personlighet och att du passar in i gruppen. Du bör ha ett öga för detaljer och gilla att arbeta administrativt.

Vem är du?

Du får gärna ha en bakgrund som maskiningenjör, civilingenjör och ha vana att läsa/arbeta med 3D modeller alt. arbetat i produktion.

Om du tycker om att arbeta administrativt och vara noggrann, du redigerar i befintligt katalog, skapar inget själv. 

Om du har ett stort teknikintresse är detta något för dig, kan vara en jättebra ingång för dig som vill utvecklas inom teknikområdet.

Vi värdesätter en positiv attityd och framåtanda. 

Du bör ha följande med dig in i denna tjänst

  • Teknisk utbildning - gärna vana av CAD.
  • Du har vilja att lära och vill utvecklas.
  • Erfarenhet inom området är meriterande men inget krav.
  • Personlighet och attityd är oerhört viktigt för oss
  • Teknisk intresse och kompetens
  • Öga för detaljer, noggrann och vilja leverera en bra teamkänsla  
  • Behärska engelska i tal och skrift 

Vad kan vi erbjuda dig?

Förutom en god erfarenhet och ett roligt och intressant uppdrag, ger konsultanställningen dig en rad förmåner.

Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Experis eftersträvar mångfald och vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Frågor?

Varmt välkommen med din ansökan (på engelska) genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande.

Det går bra att ange sitt löneanspråk i ansökan. Uppdraget pågår under hela 2018 med start i början av januari.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Konsultchef Sofie Andersson på sofie.andersson@se.experis.com.