Tillsynsassistent till världsledande sjukvårdsföretag

Nu söker Experis en tillsynsassistent till vår kund, ett världsledande sjukvårdsföretag. Du kommer att hantera dokumentation kring medicinska produkter som ska distribueras inom den nordiska marknaden och följa upp dess livscykel.

Placering: 
Stockholm
Bransch: 
Kontor, Administration, IT, data, Försäljning, marknad, reklam, Teknik, Naturvetenskap, Industri, produktion, Kvalitet och miljö, Experis Talent, Manpower Talent
Antal tjänster: 
1

Dina arbetsuppgifter kommer att innebära

  • Hantera föreskriven dokumentation inför lansering av medicinska produkter och se till att varje specifik produkt registreras på ett korrekt sätt, innan försäljning. Därför behöver du kunskap och förståelse om ländernas lokala regelverk
  • Arbeta tillsammans med olika avdelningar för att samla in information och säkerställa att aktuella regelverk följs gällande produkterna
  • Arbeta med regulatoriska frågor mot andra avdelningar på företaget, som exempelvis inköp, produktutveckling och marknad.
  • Delta i arbetet med marknadsföringsstrategier genom att kartlägga och bedöma produkternas marknadsföring inom Norden.
  • Hantera artikelkoder för produkter i olika databaser
  • Arbeta med uppföljning och datahantering

Kvalifikationer för rollen

  • Högskoleexamen inom naturvetenskap
  • Dokumenterad erfarenhet från arbete inom läkemedel och/eller bioteknik
  • Dokumenterad erfarenhet av datahantering och arbete i databaser
  • Dokumenterad erfarenhet av kvalitetsarbete och kvalitetssäkring
  • God kännedom om gällande regelverk

Vi söker dig som är resultatinriktad, flexibel och duktig på att arbeta självständigt och van vid att arbeta tvärfunktionellt. Arbetet kan tidvis innebära hög arbetsbelastning, varför förmåga att arbeta under tidspress och att kunna prioritera är viktiga egenskaper. Du är en mycket kunnig användare av MS Office, och i synnerhet MS Excel. Du har mycket goda kunskaper i något av de nordiska språken (svenska, danska eller norska) och engelska, både i tal och skrift. Det stora ärendeflödet kräver att du kan arbeta strukturerat och har förmåga att göra relevanta prioriteringar.

Vad erbjuds du som konsult hos Experis?

Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärsmål i fokus och som konsult erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Experis är ett auktoriserat bemanningsföretag som innebär att du som konsult hos oss omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda och du erbjuds även friskvårdsbidrag och företagshälsovård.

Experis värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Ansökan

Är du intresserad av uppdraget skicka då in din ansökan redan idag med en kort motivering där du utifrån dina erfarenheter och reflektioner lyfter fram varför du passar i rollen.

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdrag eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila konsultchef Lotta Blanck