Experis söker en businesscontroller i Eskilstuna

Businesscontroller uppdrag hos ett stort internationellt företag i Eskilstuna. Du kommer att arbete med Skandinavien som marknad. Bra om du gillar affärsmässigheten, dina rapporter är grund för finansiella beslut och planering. Så det finns stor möjlighet till inverkan. Du är en person som älskar siffror, kan hantera pressade situationer, du har hög integritet och vill ständigt utveckla och utvecklas. Sök redan idag!

Placering: 
Södermanlands län, Västmanlands län, Örebro län
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring
Antal tjänster: 
1

För dig som gillar siffror, gillar att analysera siffror och ta fram rapporter som speglar verksamheten då är detta ett uppdrag för dig. Du kommer att arbeta på ett stort internationellt företag i Eskilstuna, i ett team med likasinnade. Du kommer att rapportera till CFO. Detta är ett arbete som kräver att du är noggrann och analytisk som person. Du bör ha vana att kunna hantera stora mängder data, så kunskaper i Excel är en självklarhet. Du kommer arbeta med löpande bokslut- och rapporteringsprocesser samt delta i förbättringsarbete. 

Din roll i detta uppdrag?

Ta fram ekonomiska beslutsunderlag i olika frågor och ansvara för den finansiell planering.

Uppdatera samt säkra prognoser och uppföljning av dina ansvarsområden.

Medverka i bokslutsarbetet och genomföra rapportering enligt koncernens regler.

Aktivt arbeta med förbättringar av ekonomiprocesserna, utveckla och effektivisera.

Fungera som spindel i nätet för ekonomifunktionen i Skandinavien.

Vem är du?

Du har en högskoleutbildning inom ekonomi eller har förvärvat motsvarande kompetens inom arbetslivserfarenhet.

Goda kunskaper i redovisning och engelska.

Erfarenhet från controllerarbete, finansiell rapportering i större organisationer.

Intresse för siffror och analyser, hantera Excel utan problem

Du får gärna ha ett starkt intresse för affären och ha lätt för att sätta dig in i processer.

Du gillar att arbeta självständigt och har god initiativförmåga, gillar att arbeta proaktivt med dina kollegor.

Du kan hantera pressade deadlines och hantera stora mängder information. 

Vad kan vi erbjuda dig?

Förutom en god erfarenhet och ett roligt och intressant uppdrag, ger konsultanställningen dig en rad förmåner.

Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Experis eftersträvar mångfald och vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Detta är ett heltidsuppdrag med start så snart som möjligt och 5 månader framåt, det finns en möjlighet att uppdraget går över till anställning hos uppdragsgivaren.  

Kontaktperson
Skicka din ansökan via ansökningslänken här bredvid, ansökan måste vara på engelska. Har du frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Sofie Andersson, 016-155737 alt. mail sofie.andersson@se.experis.com . Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Det går bra att ange löneanspråk i ansökan. 

Varmt välkommen med din ansökan!