Ledigt jobb som Project Planner till kund Västerås!

Experis Finance söker nu en Project bid planner som är redo att ta sig an sin nästa utmaning i karriären. Har du flerårig erfarenhet av planeringsarbete och har jobbat i Primavera? Då är det dig vi söker! Uppdraget är till vår kund i Västerås med start omgående. Uppdraget sträcker sig minst till årsskiftet, med goda chanser till förläggning. Välkommen med din ansökan redan idag!

Placering: 
Västerås
Bransch: 
Industri, produktion
Antal tjänster: 
1

Arbetsbeskrivning till rollen som Project planner


Projektplaneraren ansvarar för att styra projektteamet i hanteringen av all planering, schemaläggning och projekteringskontrollrelaterade aspekter i enlighet med planerings- och schemaläggningsprocessen.

Dina arbetsuppgifter som project planner kommer att innefatta:

  • Ansvar för att styra projektteamet i planeringen av tillvägagångssätt för att leverera projektet
  • Standardverktyg (t ex generisk produktuppdelningskonstruktion och arbetsuppdelningsstruktur)
  • Ansvar för att upprätta och uppdatera DPS baserat på gemensamma mål inom projektet
  • Ansvar för övervakning och rapportering om schemaläggning och avvikelser gällande alla berörda parter inom projektet
  • Ansvar för att kommunicera DPS till alla parter som är involverade i projektet, inklusive eventuella ändringar i DPS
  • Ansvar för att regelbundet övervaka kritiska vägar i schemat för att identifiera risker och möjligheter samt utveckla begränsnings- eller återhämtningsplaner

Som projektplanerare kommer dina specifika ledarskapsuppgifter i denna roll innefatta:

  • Leda möten relaterade till DPS-ämnen inom projektteamet
  • Tillsammans med medlemmarna i projektteamet hanterar du effektiv kommunikation av dagens DPS till alla relevanta intressenter, inklusive eventuella uppdateringar
  • Se till att ändringsförfrågningar görs synliga och tydliga före presentationen och beslutsfattande i Change Control Board

Din profil


Till denna roll söker vi dig som har:

  • Eftergymnasial utbildning, exempelvis inom teknik eller ekonomi, alternativt erfarenhet av planering och schemaläggning
  • Flerårig erfarenhet i en liknande roll inom antingen teknik, projektledning, drift, upphandling, bud, försäljning eller ekonomi
  • Erfarenhet av arbete med projekt och anbud i en multikulturell arbetsmiljömiljö med internationella team eller projekt, meriterande om det är inom infrastruktur, energi eller teknik
  • Tidigare erfarenhet av planeringsarbete i projekt av liknande storlek
  • Tidigare erfarenhet samt kunskap i Primavera
  • För denna tjänst krävs att du är flytande i både svenska och engelska

För att trivas i denna roll tror vi att du är resultatdriven, ansvarstagande och att du utan svårigheter kan fatta de beslut som behövs samt att du är initiativtagande. Då du i denna roll kommer komma i kontakt med ett flertal människor ser vi även att du har goda kommunikationsfärdigheter. Då det kan förekomma en del resor i arbetet söker vi dig som är flexibel gällande detta

Vad kan vi erbjuda?

Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus med ett långsiktighet engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Experis värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Ansökan

Låter detta intressant? Har du frågor om uppdraget, eller om anställning hos Experis kan du maila Kandidatspecialist Emma Sköldberg på emma.skoldberg@se.experis.com

Varmt välkommen med din ansökan!