Operativ inköpare till Borås

I tjänsten som operativ inköpare tar du del av hela inköpsprocessen och det är vanligt förekommande att du får ha hand om ett eget sortiment. I rollen utmanar du leverantörerna för att hitta förbättringar och sparmöjligheter. Du kommer att arbeta med att skapa goda affärsrelationer för att ständigt förbättra kvalitet, leverans, kostnad och egenskaper för ditt sortiment.

Placering: 
Borås
Bransch: 
Inköp, Transport, Logistik
Antal tjänster: 
1

Rollen som inköpare kommer även innefatta arbete med orderläggning, logistiska frågeställningar, prisförhandlingar samt offert- och avtalshantering. Även andra arbetsuppgifter kan förekomma utöver detta beroende på hur din profil ser ut.

I din roll som operativ inköpare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

  • Dagligt problemlösande som uppkommer vid förvaltning av kontrakt och leverantörsbas
  • Orderläggning
  • Fakturaavstämning
  • Leveransbevakning
  • Upprätthållande av strategier
  • Värdeskapande inköp

Om dig:

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom inköp/ekonomi samt några års erfarenhet av rollen som operativ inköpare från en större organisation. Det är mycket önskvärt att du tidigare jobbat med tekniskt inköp.

Mycket goda kunskaper i Officepaketet samt svenska och engelska, både i tal och skrift, är en förutsättning för dessa typer av uppdrag.

Kan du även andra språk på samma nivå så är detta meriterande.

Denna inhyrning kan ha möjlighet till fast anställning vid rätt sökande.

Sista ansökningsdag
Snarast