IT- supporttekniker till Universitets- och högskolerådet, Stockholm

Har du flerårig arbetserfarenhet ifrån IT- support och känner dig redo att ta nästa steg i din karriär? Vi på Experis IT söker nu åt vår kund Universitets- och högskolerådet vägnar en serviceminded, ordningsam och erfaren supporttekniker. Universitets- och högskolerådet sitter i centrala Stockholm och start för uppdraget är första april och är planerat till sista augusti. Varmt välkommen med din ansökan redan idag eller om du skulle ha eventuella funderingar!

Placering: 
Stockholms län, Stockholm
Bransch: 
IT, data
Antal tjänster: 
1

 

Dina arbetsuppgifter som IT- supporttekniker

  • Administrera konton och behörigheter till olika system så som Windows 10, Office 2016, Active Directory, Exchange, System center configuration manager, m.m.
  • Identifiering av hårdvaruproblem
  • Ta emot IT relaterade problem via telefon och mail och registrera ärenden i ärendehanteringssystem.
  • Aktivt hålla dig uppdaterad gällande kundens interna rutiner/processer och ständigt utveckla din kunskap.

Utöver dessa arbetsuppgifter kommer det även tillkomma att assistera vaktmästaren med t.ex. flytt av möbler osv.

 

Arbetstider: Vardagar, kontorstid

Omfattning: 100 %

Ort: Centrala Stockholm

 

Vem är du?

För att du ska trivas hos oss tror vi att du är en person som har minst en gymnasieutbildning inom IT/ teknik eller motsvarande. Då vi i denna tjänst efterfrågar en mer erfaren supporttekniker ser vi att du har 2-4 års tidigare arbetserfarenhet ifrån arbete inom helpdesk, IT support eller motsvarande tjänst. Då du kommer att ha daglig kontakt med andra människor är det viktigt att du tycker om att hjälpa användare såväl på distans som på plats hos användaren samt att du är serviceminded, lyhörd och har en förmåga att under stress finna rationella och smidiga problemlösningar.  Som person är du ordningsam, ansvarsfull och pålitlig som inte har några problem med att passa tider. Du är även en person som har lätt för att lära dig nya kunskaper och kan både samarbeta med andra och arbeta självständigt.

 

 

Vad kan vi erbjuda dig?

Som konsult på Experis IT erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera branscher så som IT, Telecom, Bank, Finans och Industri. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklingsmöjligheter och breda erfarenheter. Tillsammans med din personliga Konsultchef hittar vi de rätta utmaningarna för dig och din karriär för att du ska kunna utveckla de kompetenser och mål som du vill.

Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Vi stödjer dig i din utveckling och bidrar med både studiematerial samt kostnaden för certifieringar. Vi erbjuder dig dessutom;

  • Lön även när du är mellan uppdrag
  • Semesterersättning
  • Fast lön
  • Försäkring
  • Trygga kollektivavtal
  • Pensionsavsättning

 

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande då tjänsten önskas tillsättas snarast. Har du frågor om rollen som konsult är du välkommen att maila My Ambrén på mambre@se.experis.com

 

Sökord: 1st Line , First-Line, 1stline , First line , First line support , First-line support , 2nd line, Second- Line, Second line support, 2nd line support, Support , Supportteknik , support teknik , IT Tekniker , IT teknik , IT-Tekniker , Supporttekniker , AD,  Support tekniker , Front Desk , Help desk , Kundtjänst, , Active Directory , VPN , Exchange , ärendehanteringssystem , fjärrstyrningssystem , fjärrstyrning , ärendehantering , uppgiftsorienterad , serviceminded , Technical Support Analyst , Technical Support , Service desk technician , Support technician