Byggnadsinspektör till Örnsköldsviks kommun

Vill du ha en arbetsplats där du får personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra skillnad för de som lever och verkar i Örnsköldsvik? Vill du utveckla dina kunskaper inom byggandets alla områden? Då har vi rollen för dig! Vi erbjuder dig ett stimulerande och utvecklande arbete som byggnadsinspektör med stort eget ansvar och trevliga, engagerade kollegor.

Placering: 
Örnsköldsvik
Bransch: 
Bygg, Anläggning
Antal tjänster: 
1

Samhällsbyggnadsförvaltningens uppdrag är att aktivt verka för att bygga en säker, trygg och hållbar kommun med en god miljö för alla som bor, verkar och besöker Örnsköldsvik. Örnsköldsviks kommun med ca 55 000 invånare befinner sig i ett dynamiskt skede med byggande för boende, handel, verksamheter och infrastruktur.

Läs mer om hur det är att leva och bo i Örnsköldsvik på http://inspiration.ornskoldsvik.se/

Att jobba som byggnadsinspektör

I rollen arbetar du inom ett brett verksamhetsfält med att handlägga bygglov, bedriva tillsyn samt ge råd och information om byggregler, installationer och byggteknik till allmänheten, företag och byggherrar. Du leder samrådsmöten, fattar beslut om start- och slutbesked, samt genomför arbetsplatsbesök på byggarbetsplatser. Som byggnadsinspektör ingår du i ett team, men till stor del arbetar du självständigt med dina ärenden. I dina arbetsuppgifter ingår även att samarbeta med olika förvaltningar och bolag inom kommunen samt externa myndigheter.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde snarast enligt överenskommelse.

Den vi söker

Vi tror att du är utbildad byggnadsingenjör eller har annan likvärdig utbildning. Vi söker framför allt dig som har minst ett par års erfarenhet från projektering och/eller byggproduktion. Vi ser gärna att du har goda kunskaper om plan- och bygglagen och tillhörande lagstiftning. Erfarenhet av bygglovsprövning, byggkonstruktion, byggledning, juridik, bakgrund som kontrollansvarig eller från annan del av byggsektorn är meriterande, likväl som CAD-kunskaper.

För att du ska trivas i rollen behöver du tycka om att arbeta med både människor och med byggteknik. Du behöver också ha god förmåga att kombinera service- och myndighetsrollen i dina kundkontakter. Du har en god förmåga att se helheten och har ett stort intresse av att följa ett byggprojekt från idé till slutförande. Du är van att jobba administrativt med hjälp av it-stöd och behärskar svenska väl, i tal och i skrift. För tjänsten behöver du ha B-körkort.

Dina personliga kompetenser är viktiga för oss och eftersom rollen innebär många kontaktytor behöver du ha god kommunikationsförmåga, samt ha lätt för att samarbeta och skapa goda relationer. Du har integritet, är lyhörd och serviceinriktad och hittar lösningar som tillgodoser såväl samhällets krav som kunders önskemål.

Sök tjänsten i dag!

I den här rekryteringen samarbetar Örnsköldsviks kommun med Experis. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria Håkansson, Experis på telefon: 0660-59972 eller mail: maria.hakansson@se.experis.com. Sista ansökningsdag är 20 januari.

Varmt välkommen med din ansökan!