Länsförsäkringar söker två medarbetare till Kundtjänst Bank

Vill du jobba i ett företag som sätter både kunden och medarbetaren i centrum? På Länsförsäkringar Jämtland ser vi sambandet mellan nöjda medarbetare och nöjda kunder.

Placering: 
Östersund
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring
Antal tjänster: 
2

Länsförsäkringar Jämtland är ett lokalt och självständigt företag i länsförsäkringsgruppen. Vi är länets ledande försäkringsbolag och vi växer på bankmarknaden. Våra kunder är privatpersoner, företagare och lantbrukare. Vi är totalt 140 medarbetare och våra kontor finns i Östersund, Vemdalen och Åre. Eftersom vi är kundägda och lokala är det självklart för oss att ge bra kundservice och ha ett stort engagemang i länets framtid och utveckling.

Vill du jobba i ett företag som sätter både kunden och medarbetaren i centrum? På Länsförsäkringar Jämtland ser vi sambandet mellan nöjda medarbetare och nöjda kunder. Hos oss jobbar man i team där vi skapar trygghet för våra kunder men också trivsel och utvecklingsmöjligheter för våra medarbetare. Vi vill överträffa kundernas förväntningar och det gör vi genom att vi har trivsel och atmosfär på arbetsplatsen och att vi är engagerade och utgår ifrån kundens behov. Det är extra viktigt för oss eftersom det är våra kunder som äger oss.

Vi söker två engagerade och handlingskraftiga kundtjänstmedarbetare till vårt kontor i Östersund

Vad får du jobba med?
Jobbet innebär att du ska jobba med försäljning och kundvård inom privat bank. Du blir den person som tar hand om våra spontana kunder som kommer till kontoret, men du kommer också att möta våra kunder via telefon och digitala kanaler. Du kommer även att hjälpa till med administrativa uppgifter till privatrådgivarna.

I rollen ingår att ge råd och service kring produkter och tjänster inom betala, låna och spara samt boka egna möten för att hjälpa kunden med hela vardagsekonomin.

Vem är du?
Du har god ekonomisk utbildning och en förmåga att agera affärsmässigt och uttrycker dig väl i både tal och skrift. Bolånelicens och erfarenhet från branschen är meriterande.

Vi söker dig som tycker om att göra affärer, är drivande och trivs med att jobba i team. Du har ett genuint intresse för försäljning och service och har förmågan att se möjligheter i varje enskild kundsituation.

Vidare ser vi att du är utåtriktad och förtroendeingivande samt motiveras av att arbeta målstyrt med kundservice och försäljning. Du klarar av att ha många bollar i luften, är nytänkande och hittar lösningar som förenklar vardagen och skapar trygghet i människors ekonomi.

Vi verkar på en marknad som ständigt utvecklas och detta kräver att du som person är anpassningsbar, självständig och har ett positivt förhållningssätt till förändringar och nya arbetssätt. Du uppskattar ett serviceorienterat och varierat arbete med ett högt tempo. Kvalitet, sinne för ordning och reda är mycket viktigt i arbetet och det är meriterande om du har goda kunskaper inom flera språk.

För oss är det viktigt med jämställdhet och mångfald och därför vill vi att du är med och bidrar till en inkluderande kultur. Det är också givet att du, precis som vi, tycker att hållbarhet är viktigt. Självklart känner du igen dig i våra värdeord: Hållbara, engagerade och modiga.

Anställningsvillkor
Tillsvidare, heltid och tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning. Tjänsterna är placerade på kontoret i Östersund.

Ansökan och kontaktperson
Du söker tjänsten genom att registrera dina kontaktuppgifter och laddar upp ditt CV (innehållande personligt brev och meritförteckning). Sök så snart som möjligt då vi arbetar med löpande urval, senast 16 februari. Om du har frågor om tjänsten, kontakta gärna rekryteringskonsult Rosmari Hagström på rosmari.hagstrom@se.experis.com eller via 073-028 70 40