Krönleins söker en ekonomichef

Krönleins Bryggeri AB (grundat 1790) är ett anrikt familjebryggeri som i sex generationer drivit bryggeriverksamhet vilket ger företaget en närmast unik ställning i bryggarsverige! Vi arbetar idag mot fyra olika affärsområden: Dagligvaruhandel, Systembolag, Restaurang och Export. Inom alla dessa affärsområden erbjuder vi ett fullskaligt dryckessortiment med kvalitetsinriktning för öl, cider, vatten och läskedryck. Våra mest kända produkter är Three Hearts, Kaltenberg, Crocodile, Stockholm Fine Festival, Halmstad Cider, CID, Aqua Cristall, MAC Black Orange och Loranga. All vår Öl är Naturbrygd direkt till rätt styrka och smak med utsökta råvaror och naturrent källvatten, hämtat från vår egen källa. Företaget omsätter ca 340 miljoner SEK och har ca 105 anställda. Läs mer på www.kronleins.se

Placering: 
Halmstad, Växjö, Helsingborg, Göteborg
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring
Antal tjänster: 
1
Arbetsbeskrivning
Vårt motto är: Att brygga Sveriges bästa öl! Vår kvalitetsinriktning har gjort oss till Nordens mest prisbelönta bryggeri med flera internationella utmärkelser med Guld och Champion titlar i bl.a. The Brewing Industry International Awards ” öl VM” samt en mängd medaljer i världens mest krävande kvalitetspremiering av öl tyska ”DLG ” . Vidare är vi livsmedels certifierade enligt FSSC 22000:2011.

Vi söker nu en resultatinriktad och drivande Ekonomichef med goda ledaregenskaper som vill vara med och forma och utveckla ekonomifunktionen och bolagets informations hantering. Vi erbjuder ett spännande och utvecklande arbete i ett företag med stor komplexitet som ställer höga krav på din förmåga att förändra och effektivisera verksamheten.

-Du kommer att ha fullt ansvar för och leder arbetet inom ekonomiavdelningen med personalansvar för 8 personer. Du samlar gruppen kring visioner, mål och alla löpande arbetsuppgifter.
-Du ansvarar överordnat för bolagets ekonomiska rapportering och att ekonomiavdelningen inklusive IT och personal fungerar på bästa sätt i enlighet med bolagets strategi, mål och interna- och externa förpliktelser.
-Du ansvarar övergripande för funktionen av bolagets informationshantering för skapandet av en struktur för att underlätta ett resultat- och affärsinriktat arbetssätt i hela organisationen.
-Du kommer att ansvara för byte av affärssystem.
-Du är delaktig och ytterst ansvarig för års- och månadsbokslut, investeringsprocess, skatteredovisning och likviditetsplanering.
-Du leder och ansvarar för bolagets budgetprocess, ekonomistyrning, för- och efterkalkyl system samt prognossystem.
-Du ansvarar för en löpande redovisning, resultat- och verksamhetsanalyser samt en effektiv rapportstruktur i bolaget.
-Du kommer att delta i strategiska beslut och processer.
-Du ansvarar för ekonomisk rapportering till styrelse, rapporterar till VD och ägare, är kontaktperson gentemot bolagets revisor och är samtalspartner och drivande gentemot resultatansvariga för att skapa en resultatinriktad miljö för affärsmässiga beslut.

Vem är du?
Du är civilekonom eller motsvarande, har erfarenhet av kvalificerad intern redovisning och ekonomistyrning samt att leda personal. Du är mycket kunnig i Office paketet och speciellt i Excel och Access och har mycket goda kunskaper inom IT- och affärssystem och gärna erfarenhet av att införa ett nytt affärssystem. Du talar svenska och engelska flytande och har naturligtvis körkort.

Som person är du analytisk, ansvarstagande, prestigelös men ändå driven, har integritet och hög social kompetens, arbetar självklart strukturerat med stor noggrannhet och engagemang.
Krönleins tillämpar en rökfri arbetstid.

Kontaktperson

I denna rekrytering samarbetar Krönleins Bryggeri AB med Experis, ett företag inom ManpowerGroup. Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 16 september.

Vill du ha ytterligare information kan du kontakta rekryteringskonsult på Experis, Angela Ekelöf via telefon eller mail. 0340-664271, angela.ekelof@se.experis.com.
Välkommen med din ansökan!