Projektcontroller rekryteras till KFAB, Katrineholm

Vår affärsidé är att erbjuda attraktiva livs- och boendemiljöer i Katrineholm. Vi tillhandahåller också verksamhetslokaler för kommunen och föreningslivet. Katrineholms Fastighets AB (KFAB) är sedan 1955 ett allmännyttigt bostadsföretag, helägt av Katrineholms kommun med Katrineholms Industrihus (KIAB) som dotterbolag.

Placering: 
Katrineholm, Norrköping, Örebro
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring
Antal tjänster: 
1

Ett allmännyttigt bostadsbolag ska kombinera affärsmässighet med samhällsansvar. Det finns cirka 300 allmännyttiga bostadsföretag i Sverige som tillsammans har närmare 730 000 lägenheter.

KFAB är Katrineholms största hyresvärd. Vi äger och förvaltar över 1 800 lägenheter och en mängd lokaler i ett 80-tal fastigheter. Verksamheten är uppdelad i två affärsområden, bostäder och verksamhetslokaler. Verksamhetslokalerna utgörs framför allt av kommunens förskolor, skolor, servicehus och äldreboenden.

www.kfab.se

Arbetsbeskrivning

KFAB söker nu dig som har ett stort samhällsengagemang och är intresserad av att vara med och bidra till utvecklingen av vårt kommunala bolag. Tjänsten vi erbjuder, är en kombination av ekonomi- och projektuppföljning. Hos oss får du en bred och intressant roll där du blir en viktig spelare i organisationen. En viktig del i din roll innebär att stötta och följa upp Katrineholms Fastighets AB:s projektverksamhet. Det handlar bland annat om att ta fram beslutsstöd, bistå med analyser, löpande uppföljning och slutredovisning av projekt. Under de kommande åren kommer investeringsvolymen ligga på ca 200 miljoner kronor per år.

Tillsammans med personal inom administrativa avdelningen ingår du också i arbetet med att utveckla verksamheten och minimera de fel som kan uppstå, vilket bland annat innebär arbete med internkontrollen och internkontrollplanen.

Du är med och stöttar verksamheten i budget- och prognosprocessen samt ansvarar även för vissa delar av utförandet. Du ansvarar för att leverera ekonomisk statistik till underlag för offentliga upphandlingar och andra köp.

Dina arbetsuppgifter

  • Analyser av projekt avseende ekonomi och kostnadsutveckling
  • Internkontroller
  • Delta i utvärderingar av upphandlingar
  • Ramavtalsuppföljningar
  • Samverkan med externa och interna aktörer, myndigheter och organisationer

Vem är du?

Vi söker dig som har en högskole- eller universitetsutbildning inom relevant område. Du är antingen nyutexaminerad och vill ta chansen att växa eller har några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du har goda kunskaper IT-kunskaper och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. B-körkort är ett krav.

Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper. Det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga, är kommunikativ och flexibel. Du är van vid att arbeta självständigt, är analytisk, strukturerad och noggrann. Du har en förmåga att se ett helhetsperspektiv och komma med förslag för att se vad som behöver utvecklas och förbättras. Du kommer att arbeta med kontroller av våra byggprojekt, även i leverantörens system. Att vi får och betalar för rätt produkter är viktigt.

Vad kan vi erbjuda dig?

Vi erbjuder ett omväxlande och utvecklande arbete i ett omtyckt, stabilt företag, där variationen på uppdragen är stor och personalen trivs och värnar om den gemensamma trivseln. Vi erbjuder goda utvecklingsmöjligheter för rätt person.

Kontaktperson

I denna rekrytering samarbetar KFAB med Experis. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marie Gutke 070-377 54 27 alt marie.gutke@se.experis.com

Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Välkommen med din ansökan!