Produktspecialist inom mobila produkter till Samsung

Nu har vi på Experis IT ett spännande och varierande uppdrag tillgängligt hos vår kund Samsung! Du kommer att få arbeta med deras mobila produkter, ge service och support åt företagskunder och arbeta med kvalitet- och förbättringsarbete tillsammans med pre-sales och RnD. Har du erfarenhet av likande arbete och söker en utmaning? Läs vidare nedan, varmt välkommen med din ansökan!

Placering: 
Göteborg
Bransch: 
IT, data
Antal tjänster: 
1

Ort: Stockholm, Kista
Start: ASAP
Omfattning: 100%
Längd: Konsultuppdrag som pågår till dec 2020 initialt. Chans till förlängning.

Om arbetet

Experis IT söker nu efter en Teknisk Produktspecialist till vår kund, Samsung, i Kista. Samsung står inför en expansionsfas och behöver därför förstärkning till sin avdelning, Customer Satisfaction. Avdelning arbetar med strategiskt arbete och ansvarar för att säkerställa och förbättra servicen för sålda elektronikprodukter som säljs i norden. I din roll kommer du främst arbeta med Samsungs Enterprise kunder samt pre-sales avdelningen för bolagets mobilprodukter. Du kommer att arbeta nära tillsammans med pre-sales-, produktion- och utvecklingsavdelningen.

Förekommande arbetsuppgifter:

  • Leda daglig teknisk support för företagskunder
  • Avancerad felsökning och hantering av kvalitetsärenden för B2B mobilprodukter och service
  • Felsöka och lösa problem med hård-/mjukvara, telefoner, tablets
  • Då och då besöka företagskunder inom norden för att hjälpa dem på plats
  • Eskalera kvalitetsavvikelser till Samsungs produktions- och utvecklingsverksamhet
  • Dagliga administrations uppgifter

Den vi söker

För att passa i rollen som Teknisk Produktspecialist ser vi att du har goda kunskaper och erfarenhet av att arbeta med Samsungs produkter och är en fena på att felsöka såväl hård- som mjukvara för dessa. Du har tidigare arbetat med Enterprise business och känner dig trygg i att bemöta företagskunder. Du förstår vikten av service i din roll samt att du representerar Samsung då du supporterar och besöker kunder.

Som person är du strukturerad och duktig på att prioritera och bedöma hur brådskande olika situationer är. Du är en problemlösare som inte ryggar tillbaka för att ta på dig kluriga problem att lösa. I ditt arbete är du drivande och gillar att ta initiativ. Stor vikt kommer att läggas vid personlighet för detta uppdrag.

Vi ser att du har/är:

  • En teknisk utbildning inom IT/telekommunikation, alternativt likvärdig erfarenhet inom området
  • Erfarenhet av arbete med service och support för mobila produkter och enterprise
  • God kunskap och förståelse för mjuk-/hårdvara för moderna mobilprodukter och nätverkssystem
  • Erfarenhet av EMM service
  • Erfarenhet och kunskap inom KNOX, Manage, konfiguration, Enrollment och E-FOTA
  • Erfarenhet inom MDM, Movileron, AirWatch, SOTI, Intune
  • Goda kunskap om MS office applikationer
  • Flytande i tal och skrift på svenska såväl som engelska

Vad vi på Experis IT kan erbjuda dig:

Experis är ett av Sveriges största konsultbolag inom IT, Engineering och Finance. Vi är en av få bolag som samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område. Som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och utvecklas. Vi erbjuder en trygg anställning med allt vad det innebär: månadslön, kollektivavtal, försäkringar m.m. Läs mer om hur det är att vara konsult på https://www.experis.se/swe/vart-erbjudande/konsult/

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.

Vi har tyvärr inte möjlighet att emot ansökningar via mail, men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta Kandidatspecialist Julia Höglund på julia.hoglund@se.experis.com