Lön-& HR-koordinator till Wavin

Wavin Sverige grundades 1959 och har sedan 1981 sitt huvudkontor i Kjula, strax utanför Eskilstuna. I Sverige är vi idag över 100 anställda – ett team av engagerade och delaktiga medarbetare som är vår främsta styrka, vilket också är grunden till Wavins succé. Wavin ingår i Mexichem-koncernen som är världens största plaströrsproducent. I Europa finns Wavin representerat i 25 länder. Wavin-koncernen är i en spännande utveckling, där förändringar och tillväxt är en naturlig del av vardagen. Läs mer via www.wavin.se Rekryteringen utförs i samarbete med Experis.

Placering: 
Eskilstuna, Strängnäs
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, IT, data, HR, juridik, Kontor, Administration
Antal tjänster: 
1

Arbetsuppgifter
Ny roll där du kommer att ha ett nära samarbete med HR Manager och organisationen med bl.a. planering, uppföljning samt vara ett administrativt stöd. Det är ett omväxlande jobb där det ofta svänger fort och du behöver vara väldigt flexibel och uppskatta att vara HR Manager stöd och driva genomförandet av olika arbetsuppgifter.

Du ansvarar för implementeringen av nya HR-processer samt ett helt nytt HR-system som kommer att implementeras under 2018. Du koordinerar och administrerar bland annat utbildningar samt säkerställer registreringar i HR-systemet. I rollen ansvarar du för Lön- och HR-administrationen vilket innehåller ändringar och uppdateringar i lönesystem samt övriga stödsystem.

Lönefunktionen sköts i samarbete med extern lönebyrå där ett nytt system implementerats under året. Du ansvarar för dialogen med extern samarbetspartner samt vidareutvecklar den fungerande strukturen. En spännande utmaning i rollen är att vara delaktig i utvecklingen av rutiner och arbetssätt. Du hjälper till att tolka lagar och avtal, samt sammanställer rapportering av statistik vilket utförs i Excel.  Du är även ansvarig för upprättande av introduktionsplanen för nya medarbetare.

Placeringsort är hos Wavins huvudkontor i Kjula utanför Eskilstuna och tjänsten är en 60% tillsvidareanställning hos Wavin. Fast under 2018 kommer du att jobba heltid, alltså 100% sysselsättningsgrad.

Vem är du?
Till vårt team söker vi dig som har några års erfarenhet som administratör eller koordinator inom lön och HR. Din utbildning är minst gymnasienivå, gärna med någon påbyggnad på högskolenivå eller YH. Vi ser gärna att du har god förståelse för ekonomi och har erfarenhet av att tolka och förstå kollektivavtal. Idag kanske du jobbar i en liknande roll på ett annat industriföretag eller i annan bransch, alternativt som konsultchef på ett bemanningsbolag. Du är passionerad och van att hantera många uppgifter i snabb takt.  

Du inspireras av att ha ett självständigt och ansvarsfullt arbete i ett världsledande företag med goda utvecklingsmöjligheter. Det finns stora möjligheter att utveckla och förbättra arbetet inom lön och HR-administration

För att lyckas i rollen krävs att du är målmedveten och flexibel samt att du genomför arbetet med stor noggrannhet. Att vara ödmjuk, förtroendegivande, professionell och självständig är mycket viktigt. God prioriteringsförmåga är en central egenskap för rollen samt god kunskap att arbeta i olika system och hantera Excel på bra nivå.

Wavin erbjuder ett spännande, omväxlande och utmanande arbete i en internationell miljö. Du blir del av ett engagerat team med möjlighet till stor personlig utveckling.

Kontaktperson
Ansök via www.experis.se med ett uppdaterat cv. För mer info kontakta Experis rekryteringskonsult Thomas Andersson på 016-15 57 33. Välkommen in med din ansökan så snart du har möjlighet!

Sista ansökningsdag
2017-11-29