Internkommunikationsansvarig

Trygg-Hansa har runt 1450 medarbetare på 15 orter i landet och vi ingår sedan 2007 i internationella RSA - en av världens sex ledande försäkringskoncerner. Läs mer om Trygg-Hansa på www.trygghansa.se. Följ oss på Facebook: www.facebook.com/trygghansa och LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/trygg-hansa.

Placering: 
Stockholm
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Försäljning, marknad, reklam
Antal tjänster: 
1

Trygg-Hansa söker nu en internkommunikationsansvarig som har strategisk blick, är en driven storyteller och har stor passion för kommunikation och förändringsarbete.

Din roll kommer att spänna ifrån strategisk och taktisk rådgivning i kommunikationsfrågor till konkret produktion av budskap för olika kommunikationskanaler, och du behöver kunna växla obehindrat mellan de olika rollerna. Du är självgående och känner dig lika bekväm med att coacha och driva kommunikationsfrågor i relation till såväl ledningsgrupper som medarbetare.

Du kommer att ingå i teamet Kommunikation som är ett team inom Marketing & Communication. Kommunikationsavdelningens uppdrag är att stärka och skydda koncernens varumärke, stötta affärsstrategi och mål samt bidra till ett högt engagemang bland medarbetarna. Rollen har fokus på den svenska verksamheten (Trygg-Hansa) och rapporterar till Trygg-Hansas kommunikationschef.


Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Som ansvarig för internkommunikation kommer du bl.a. att:

  • ta fram och implementera kommunikationsplaner för att säkerställa rätt budskap till varje målgrupp
  • vara involverad i förändringsprocesser på både skandinavisk och svensk nivå, driva på och säkerställa att internkommunikation blir en framgångsfaktor i samband med till exempel organisationsförändringar och transformationsprojekt
  • driva och skapa engagemang genom kommunikation för Trygg-Hansas strategi och förändringsresa.
  • säkerställa att all kommunikationen är anpassad till koncernens övergripande fokusområden och prioriteringar
  • arbeta löpande med internkommunikation; nyhetsuppdateringar, presentationer, strategisk och praktisk personalinformation etc.
  • vara med och driva utvecklingen av "best practice" inom internkommunikation och bidra till ökad kompetens vad gäller internkommunikation i hela koncernen
  • löpande stödja Trygg-Hansas varumärkesarbete


Din profil

Vi söker dig som har omfattande förståelse för organisationsprocesser och förändringsledning och som är van att arbeta på företags- och divisionsledningsnivå. Du har också förmåga att arbeta integrerat med Externkommunikation, Hållbarhet, Marknadsföring och andra discipliner, för att nå gemensam framgång.

Vi tror att du i grunden har en akademisk examen inom kommunikation eller marknadsföring. Du har minst åtta års erfarenhet inom kommunikation, i linjebefattning eller som konsult. Vidare har du gedigen kunskap om metoder och verktyg inom internkommunikation och är nyfiken på nya tekniker för att föra fram budskap och skapa dialog. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med rörlig bild. Vidare har du goda kommunikationskunskaper såväl muntligt som skriftligt och är flytande i svenska och engelska. Du är en professionell användare av PowerPoint och CM-system, Sharepoint eller motsvarande.

Som person är du serviceorienterad och social med förmåga att bygga och upprätthålla interna nätverk på alla nivåer.


Ansökan

Trygg-Hansa samarbetar med Experis i denna rekrytering. För ytterligare information om tjänsten vänligen kontakta rekryteringskonsult Agneta Lund på +46 8 736 28 74. Då urvalet kommer att ske löpande är det viktigt att du skickar din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 4 november. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!

OBS! Ansök via denna länk: https://trygghansa.teamtailor.com/jobs/131738-internkommunikationsansvarig?promotion=57667-trackable-share-link-experis-manpower

Fackliga kontaktpersoner:

FTF Elisabeth Sandblom, tel: +46 701 683 668
SACO Lena Darin, tel: + 46 752 434 521

Sista ansökningsdag
Snarast