Ledigt jobb som Överlämningsansvarig i Sundbyberg, Stockholm

Nu söker vi efter dig som har lång erfarenhet inom projekt! Det är ett konsultuppdrag som startar i maj och kommer pågå i minst 1 år. Låter detta som något för dig? Ansök idag, urval sker löpande.

Placering: 
Stockholm
Bransch: 
Inköp, Transport, Logistik
Antal tjänster: 
1

Arbetsuppgifter och tjänsten

Vår kund har fått i uppdrag av Trafikverket att leverera och förvalta ett nytt digitaliserat nationellt tågledningssystem. Detta är ett stort och i Sverige unikt projekt som bidrar till stor samhällsnytta. Till uppdraget söker vi nu en Överlämningsansvarig / projektledningsstöd med uppdrag att tillsammans med projektledningen säkerställa att systemet levereras enligt avtal. Projektet har pågått under ett par år och du kommer att komma in i projektet inför leverans där ditt ansvar är att säkerställa leveransen av systemet i sin helhet. Utöver detta kommer du även bistå projektledaren i det dagliga projektarbetet.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta:

  • Säkerställa systemleverans till kund
  • Samordningsansvar för systemleverans internt inom företaget och externt till kund
  • Planering, ledning och uppföljning av aktiviteter
  • Uppföljning inom bolaget och mot kund samt underleverantörer
  • Internrapportering till projektledning samt företagsledning
  • Stöd till projektledaren i dagliga projektarbetet
  • Uppföljning av avtal och ekonomi
  • Kontakt med kund och underleverantörer

Din profil

  • Mycket god kunskap om och erfarenhet av systemöverlämning från produktion till slutanvändare
  • Mycket god kunskap om och erfarenhet av att leda komplexa projekt
  • Mycket god kunskap om och erfarenhet av projektmetodik (XLPM/PROPS eller motsvarande)
  • Mycket god kunskap om och erfarenhet av att arbeta med eller inom svenska myndigheter
  • God kunskap om och erfarenhet av att arbeta enligt agil metodik
  • God kunskap om dokumenthantering inom projekt
  • God kunskap om LOU/LUF
  • God kunskap om och erfarenhet av arbete inom infrastruktur/järnväg
  • Certifiering inom projektledning, IPMA/PMI eller motsvarande, alternativt motsvarande dokumenterad kompetens
  • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska och svenska

Meriterande kompetenser och erfarenheter:

  • Erfarenhet av att arbeta med eller inom Trafikverket
  • Erfarenhet av internationella projekt
  • Kunskap om och erfarenhet av konfigurationsledning
  • Kunskap om och erfarenhet av tekniskt systemarbete
  • Kunskap om och erfarenhet av komplexa IT-system
  • Kunskap om och erfarenhet av dokumenthantering inom svenska myndigheter

För att lyckas i rollen ser vi att du har en god samarbetsförmåga och drivs av att koordinera dina uppgifter med andra personer inom projektet. Rollen ställer stora krav på din kommunikationsförmåga och på din ledarförmåga. Du är självgående och resultatorienterad och ska ha ett affärsmässigt agerande i förhållande till kund och leverantörer. Viktiga egenskaper i denna roll är även din kvalitetsmedvetenhet, din strukturförmåga och din förmåga att analysera och dra slutsatser.

Vad kan Experis erbjuda dig?

Experis är ett värderingsstyrt bolag med ditt karriärmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal, kontinuerliga avstämningar om hur du trivs på din arbetsplats samt ett årligt karriärsamtal med din konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Ansökan

Ansök genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande. För mer information om Experis och vad vi kan erbjuda dig är du välkommen att kontakta Talent Acquisition Specialist Pontus Somi på pontus.somi@se.experis.com. Varmt välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdag
Snarast