Rikshem rekryterar Förvaltare

Arbetsuppgifter Som förvaltare är du budget- och resultatansvarig för en fastighetsportfölj bestående av bostads- och samhällsfastigheter. Du arbetar för en långsiktig fastighetsutveckling och säkerställer ett bättre driftnetto genom fokus på energieffektivisering och förebyggande arbete med drift, underhåll och planerade aktiviteter.

Placering: 
Östersund
Bransch: 
Kontor, Administration
Antal tjänster: 
1

Rikshem i Östersund rekryterar Förvaltare


Rikshem har på kort tid vuxit till att bli ett av Sveriges största privata fastighetsbolag. Till vårt fastighetsbestånd i Östersund söker vi nu en förvaltare som vill vara med och utveckla våra fastigheter och hyresgästkontakter till nästa steg. Vi befinner oss i en stark tillväxtfas och tar nu nästa steg i vår utveckling med fokus på ökad hållbarhet, digitalisering och långsiktig kundnöjdhet. Vi erbjuder nu möjligheten att vara med och växa på ett av Sveriges mest spännande fastighetsbolag. Som förvaltare står du inför en spännande utmaning!

Arbetsuppgifter

Som förvaltare är du budget- och resultatansvarig för en fastighetsportfölj bestående av bostads- och samhällsfastigheter. Du arbetar för en långsiktig fastighetsutveckling och säkerställer ett bättre driftnetto genom fokus på energieffektivisering och förebyggande arbete med drift, underhåll och planerade aktiviteter. Du arbetar dagligen med hyresgästkontakter, sköter förhandlingar kring lokalhyresavtal samt ansvarar för kontakt och samordning gentemot leverantörer och entreprenörer i olika underhålls- och hyresgästanpassningsprojekt. Hos oss arbetar du nära våra andra förvaltare, övriga funktioner på förvaltningsavdelningen och har en nära kontakt med dina hyresgäster. Du kommer även ha daglig kontakt med fastighetsteknikerna. Du välkomnas till vårt kontor i Östersund och rapporterar till fastighetschefen. Resor förekommer i tjänsten.

Vem är du?

Du har relevant utbildning i grunden inom exempelvis ekonomi, fastighetsförvaltning eller är utbildad byggingenjör. För att lyckas i rollen behöver du ett par års erfarenhet av en liknande roll inom fastighetsförvaltning. Du har god ekonomisk förståelse, goda kunskaper inom fastighetsteknik och gärna grundläggande kunskaper i entreprenadjuridik med vana att projektleda underhålls- och ombyggnadsprojekt.

Vidare har du mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, samt goda kunskaper inom Office, framför allt excel. B-körkort är ett krav.

Som person är du van vid att ta egna initiativ och trivs med att arbeta både självständigt och i team. Du är driven, resultatmedveten och kundorienterad med en naturlig fallenhet för att skapa och upprätthålla goda relationer. Du har intresse och förståelse för kundens behov och ett utpräglat sinne för service och affärsmannaskap. Vidare ser vi att du har en god kommunikativ förmåga och en prestigelös inställning gentemot dina kollegor och samarbetspartners. Rikshem arbetar för att vara en inkluderande organisation och söker därför dig som kan bidra med nya perspektiv, värdesätter olikheter och förstår hur dessa påverkar dig själv och andra.

Varför Rikshem? På Rikshem arbetar vi utifrån värdeorden Drivande, Närvarande och Ansvarstagande. Som företag erbjuder vi en dynamisk arbetsmiljö med högt medarbetarengagemang. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling för dig som har drivkraft och engagemang.

Vill du bli en av oss?

Tycker du jobbet låter intressant? Varmt välkommen med din ansökan!

Du ansöker genom att ladda upp ditt CV och personliga brev på experis.se. Vi uppskattar att du söker tjänsten så snart som möjligt då vi kan komma att intervjua före ansökningstidens slut. Sista ansökningsdatum är den 2 december.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult AnnaKarin Bergqvist på Experis, 070 - 377 20 63 eller va mail: annakarin.bergqvist@se.experis.com

Sista ansökningsdag
Snarast