Ledigt jobb som redovisningsekonom

Experis är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat på att finna skickliga personer inom IT, teknik, ekonomi, ledarskap men även marknadsföring, försäljning och HR är viktiga delar av vår verksamhet. Vi vänder oss till talanger som vill ta nästa steg i karriären. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om kandidatens potential, får vi såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup.

Placering: 
Östergötlands län, Norrköping
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring
Antal tjänster: 
1

Redovisningsekonom till Experis

Är du en social och utåtriktad ekonom som älskar att arbeta med bokföring och ekonomiadministration? Drivs du av samarbete mellan avdelningar och där du får möjlighet att driva egna processer framåt? Då kan vi erbjuda dig en spännande tjänst som redovisningsekonom hos vår kund Swedavia Airports i Norrköping.

Uppdraget förväntas starta omgående och är ett konsultuppdrag via Experis.

 

Arbetsbeskrivning

Redovisningsavdelningen ansvarar för löpande redovisning av affärshändelser, avstämningar och utredningar, upprättande av skattedeklarationer samt inbetalning av skatter och avgifter. Avdelningen är rådgivare till övrig verksamhet i redovisningsfrågor, upprättar månads-, kvartals- och årsbokslut, upprättar årsredovisning och inkomstdeklarationer för koncernens bolag samt ansvarar för redovisning- och skattmässig hantering av anläggningstillgångar och anläggningsregister.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • löpande redovisning
  • avstämning av konton och upprättande av balansspecifikationer vid månadsbokslut
  • granska underlag avseende idrifttagning av anläggningstillgångar och hantera dessa i anläggningsregistret
  • hantera maillåda och andra gemensamma arbetsuppgifter på avdelningen
  • arbeta för utveckling av processer inom avdelningen
  • övriga redovisningstjänster som förekommer på en redovisningsavdelning i moderbolaget och i dotterbolagen

 

Din profil

Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomisk utbildning samt minst två års erfarenhet av bokföring och ekonomiadministration.

Vi ser gärna att du har några års erfarenhet från arbete på en redovisningsavdelning på ett större bolag och har arbetat med anläggningsfrågor och anläggningsregister. Du har även erfarenhet av ekonomisystem, gärna IFS samt mycket goda kunskaper i Office-paketet, främst excel.

Du tar ansvar, jobbar strukturerat och har helhetssyn. Sist men inte minst är du en social och utåtriktad person som drivs av samarbete mellan avdelningar och där du får möjlighet att driva egna processer framåt samt är ansvarstagande och arbetar på ett strukturerat sätt.

 

Erbjudande

Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Vi strävar efter att våra anställda ska spegla den mångfald som finns i befolkningen och vi välkomnar sökanden med alla bakgrunder och ursprung!

 

Sök tjänsten i dag!

Uppdraget kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut och därför välkomnar vi din ansökan redan idag. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Eva Wisth på telefonnummer 011-191897 eller e-post eva.wisth@se.experis.com.

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen.

 

 

 

Sista ansökningsdag
Snarast