First line support - första steget till en lyckad IT-karriär!

Har du erfarenhet av support eller kundservice över telefon? Har du ett intresse för IT och fokus på god service? Behärskar du dessutom det svenska och engelska språket obehindrat? Då är du förmodligen helt rätt profil!

Placering: 
Göteborg
Bransch: 
IT, data
Antal tjänster: 
1

Företaget är ett globalt teknikföretag som hjälper företag att utvecklas i led med digitaliseringen genom att erbjuda en mängd lösningar, produkter och tjänster med stort kundfokus. De finns i 43 länder runt om i världen och är ett ledande företag inom många viktiga branscher och industrier.

Experis IT söker nu för kunds räkning en kandidat för rollen som IT support till ett stort internationellt bolag i Göteborg! Är du i startgroparna av din karriär inom IT och vill bredda dina kunskaper är detta en perfekt språngbräda in i IT-branschen, även för de mer juniora.

Hur ser arbetet ut?

Arbetet som First line IT Support tekniker innefattar samtalshantering över såväl telefon som mail och chatt med IT-inriktning. Du kommer hjälpa slutanvändare med felsökning, problem gällande konton, behörigheter, lösenordshantering, etc. Du arbetar då i Remote assist och Remote Desktop Protocol och administrerar och hämtar information från Active Directory. Genom detta sätter du nya lösenord, låser upp konton och beställer gruppbehörigheter via olika verktyg. Du kommer även att genomföra installationer av applikationer och vanliga program. Vidare kommer du som supporttekniker i kontakt med ärenden gällande skrivare. Det handlar då främst om att beställa toners och göra felsökningar för att se om tekniker behöver skickas ut. Du kommer också felsöka hårdvara, mjukvara och nätverk. För att du ska känna dig bekväm i din nya roll inleds anställningen med en introduktion på 4-5 veckor där du får gedigen information och utbildning.

Du arbetar i ärendehanteringssystemet Remedy där du skapar nya, tar över redan existerande och söker efter tidigare ärenden och skickar/eskalerar till andra grupper inom bolaget.

Du som vill arbeta i ett gott team med teknikfantaster, är grym på kundservice och vill bredda dina kunskaper inom IT - ta chansen att söka dig till Experis IT idag! Vår tillväxttakt är snabb och vi behöver bredda vårt IT-team.

Arbetstider: Kontorstid (8.00-17.00)
Omfattning: 100 %
Ort: Göteborg

Vem är du?

Vi ser att du…

  • Har erfarenhet av kundservice över telefon, alternativt av IT-support (alltså erfarenhet av servicefunktion eller supportfunktion)
  • Har mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska
  • Har ett intresse för IT och vill utvecklas inom detta område

Vi ser det som meriterande om du…

  • Har erfarenhet av att hantera lösenord och användarkonton
  • Har erfarenhet av Active Directory

Vad kan vi erbjuda dig då?

Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Har du frågor?

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande. Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Kandidatansvarig Evelina Ilestedt på evelina.ilestedt@se.experis.com

Sista ansökningsdag
Snarast