Ekonomiansvarig till Zehnder Group

Zehnder Group omsätter mer än 5 miljarder kronor och har 25 försäljningsorganisationer, 3500 anställda och 14 produktionsanläggningar världen över. Zehnder Group Motala AB är moderbolaget för enheten Clean Air Solutions och är ledande tillverkare av luftreningsaggregat för rening av skadliga partiklar i arbetsmiljö, främst för industri och lagerlokaler. Clean Air Solutions utveckling och produktion är koncentrerade till Motala där produktionsanläggningen har funnits sedan 2008. Vi söker nu rätt person för att leda och ansvara för bolagets ekonomi, HR, administration och sälj support, med placering i Motala.

Placering: 
Motala
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring
Antal tjänster: 
1

Arbetsbeskrivning

I rollen som ekonomiansvarig är du en drivande faktor i vår strävan att alltid bli bättre i det vi gör. Du kommer att ansvara för företagets supportfunktioner inom Norden inom ekonomi, HR, administration och sälj support. Då vi är ett litet företag i en större koncern är rollen både operativ men samtidigt strategiskt viktigt. Du leder ett team på 6 personer och rapporterar direkt till VD.

  • Du är direkt ansvarig för ekonomi, med månads, kvartals- och årsbokslut, skattefrågor, lönsamhetsanalyser, etc.
  • Kontakter inom bank-, försäkrings-, revisionsfrågor samt myndigheter
  • Du leder och utvecklar Human Resources för samtliga dotterbolag i Norden
  • Du stödjer Contract Management som har hand om fakturering och planering av leveranser till alla våra kunder, även utanför Norden
  • Förbättra processer och riktlinjer inom dina ansvarsområden
  • Du företräder Clean Air Solutions i internationella projekt inom koncernen

Din bakgrund

För rollen som ekonomiansvarig till Zehnder Group Clean Air Solutions ser vi gärna att du är civilekonom med arbetserfarenhet från redovisning eller controlling inom industrin. Du ska ha erfarenhet av personalansvar och veta vad som krävs av en bra chef. Om du dessutom har jobbat med HR frågor är det klart meriterande. Flytande engelska och svenska i tal och skrift är ett krav samt goda kunskaper i Officeprogrammen, framförallt Excel. Vi förutsätter att du har erfarenhet av att arbeta med större ERP system och gärna även CRM.

Som person är du noggrann, analytisk, driven och disciplinerad. Du tar eget initiativ och driver viktiga frågor och ser till saker och ting görs. Du kan och gillar att hantera flera uppdrag parallellt och i högt tempo. Vidare ser vi att du är utåtriktad som person med stort mått av lyhördhet och god kommunikationsförmåga och en riktigt teamplayer.

Vi är ett litet företag, inom en större koncern, vilket innebär att för rätt person finns det mycket utrymme för att utvecklas. Samtidigt är Zehnder Group en platt organisation, där du inte får vara rädd att göra mycket själv och driva viktiga frågor hela vägen.

Nyfiken?

Är du intresserad av tjänsten? I denna tjänsten samarbetar Zehnder Group med Experis. För mer information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marcus Kahanek på Experis, 011-19 43 54 eller marcus.kahanek@se.experis.com.

Välkommen med din ansökan!