Redovisningsekonom/Credit Controller till Roxtec i Karlskrona

Är du högskoleutbildad ekonom med några års erfarenhet av redovisning eller controlling? Vill du fortsätta utvecklas och växa med din uppgift i ett internationellt, välrenommerat företag med stark lokal förankring i Blekinge? Då kanske du är Roxtecs nya Redovisningsekonom/Credit Controller! Ansök redan idag, eller kontakta oss för mer information. Vi ser fram emot Din ansökan!

Placering: 
Karlskrona
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring
Antal tjänster: 
1

Om tjänsten

Som Redovisningsekonom/Credit Controller hos oss på Roxtec blir du en del av vår ekonomifunktion. Här får du det spännande och utvecklande uppdraget att både koordinera frågor relaterade till kredithantering och bankgarantier, samt att arbeta med den löpande bokföringen för tre av våra dotterbolag.

Som Credit Controller arbetar du såväl strategiskt som operativt med bl.a. kreditbedömning, kreditförsäkring och kreditlimiter. Dina arbetsuppgifter kommer även att innefatta analys och frisläppning av blockerade kundordrar, indrivning av kundfordringar, samarbete med inkassoföretag samt bokföring av inbetalningar. Genom att ha god kontroll på våra kundfordringar bidrar du till att minimera risker och säkerställa Roxtecs lönsamhet! Du blir därtill vår kontaktperson gentemot försäljnings-, order- och skeppningsavdelningarna samt externa parter.

Inom ramen för ditt redovisningsuppdrag, ansvarar du som ovan angivet för den löpande bokföringen för tre av våra dotterbolag. Detta innebär att du arbetar självständigt med bokslut, löpande bokföring, skatter och avgifter, momsavstämning, avstämningar, upprätta årsredovisning etc.

Genomgående innebär tjänsten regelbundet arbete i vårt ERP-system.

Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Karlskrona, men du arbetar med och mot kunder och kollegor i hela världen.

Om Dig

För att passa i tjänsten som Redovisningsekonom/Credit Controller hos oss på Roxtec ser vi att du är en högskole- eller universitetsutbildad ekonom med ett till några års relevant erfarenhet av löpande redovisnings- och bokslutsarbete. Därtill har en god system- och datorvana, goda kunskaper i Excel, samt erfarenhet av arbete i ekonomi- och verksamhetssystem. Då Roxtec erbjuder en internationell arbetsmiljö, är det ett krav att du känner dig bekväm med detta, och talar och skriver flytande på såväl svenska som engelska.

För att lyckas i den här rollen ser vi att du är en drivande och självgående person som med lätthet tar egna initiativ i ditt arbete. Du är noggrann, strukturerad och prestigelös, och känner ett ägandeskap för dina arbetsuppgifter samt är flexibel och reagerar positivt på förändring. Vidare är du serviceinriktad, goda samarbets- och kommunikationsförmågor, vilket möjliggör för dig att vara framgångsrik i dina professionella möten, både på huvudkontoret och i kontakt med utländska dotterbolag.

Om Roxtec

Roxtec är världsledande inom utveckling och tillverkning av modulbaserade tätningslösningar för kabel- och rörgenomföringar. Vårt flexibla system används inom allt från energibranschen till varvsindustrin för att skydda liv och tillgångar från riskfaktorer som brand, gas och vatten. Roxtec är en snabbväxande koncern som servar kunder på mer än 80 marknader genom dotterbolag och lokala distributörer. Läs mer på www.roxtec.com.

Roxtecs finansiella räkenskapsår löper från 1 juli till 30 juni.

Kontakt och ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Roxtec med Experis, en del av ManpowerGroup, med lång erfarenhet av rekrytering av chefer och specialister. Tjänsten söker du via ansökningslänken. Om du vill ha ytterligare information, är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Carina Berg på tele 0455 - 30 27 73, alternativt carina.berg@se.experis.com.

Urval sker löpande, så skicka in din ansökan snarast, dock senast 18/9. Alla ansökningar behandlas självklart konfidentiellt.