Strategic Success Manager till Apptus i Lund

Strategic Success Manager inom Lifestyle till Apptus i Lund

Placering: 
Lund
Bransch: 
IT, data, Försäljning, marknad, reklam
Antal tjänster: 
1

Since 2000 Apptus has been at the cutting edge of high-performance computing, search and navigation technologies, recommendation engines and online behavioral analytics. As a company, we're a creative melting pot for researchers, innovators and business-driven champions. Our mission is to deliver a best in class product that match every customer's need. We always seek the best talents to build on our success story and to the right people, we offer interesting challenges and a great opportunity to shape our product and the way we work with our clients.

Rollens huvudmål

Huvudmålet för vår Strategic Success Manager (SSM) är att långsiktigt öka bevisat värde för kunden, men även för Apptus genom ökade intäkter från kunderna. Som SSM står du för värde, inte en produkt, och för att lyckas behöver du bli dina kunders trovärdiga rådgivare inom vårt område, något du endast uppnår genom att bevisa värdet av ditt och Apptus engagemang.

Kunder först

Som SSM jobbar du proaktivt och nära dina kunder, du är deras röst internt på Apptus, och du känner deras behov bättre än någon annan. En nära och kontinuerlig dialog med kunderna krävs och i de fall du behöver prioritera ska du ha ett 'kunden först' fokus.

Bästa praxis för produkt och marknad

SSM måste känna Apptus produkter inifrån och ut och ha ett bra grepp om marknaden och våra kunders kunder och utmaningar. Vi uppmanas ofta att ge input eller att utbilda dem i våra produkter och best practices, samt att hur man nyttjar lösningarna bäst baserat på kundens affärsbehov.

Business-Savvy

SSM bör ha ett intresse samt en förståelse för våra kunders affär, samt de utmaningar som står i deras väg. Först då kan man riktigt jobba med kunderna för att nå uppsatta mål.

Analytisk

Våra produkter bygger på att vi samlar stora mängder data från våra kunders kunder. Till viss del visualiseras denna data i rapporter och statistik, och det är viktigt som SSM att man känner sig bekväm i att till viss del analysera dessa samt diskutera med kunderna hur de förutom våra egna verktyg kan mäta för att se effekten av våra produkter, samt i vissa fall guida dem till att tolka de resultat deras tester ger.

Tekniskt kunnig

Vi söker alltid en viss teknisk komfort i våra team. En teknisk förståelse gör det mycket lättare att ta till sig styrkan av våra produkter samt underlättar i dialoger som blir mer av teknisk karaktär.

Hög EQ

SSM-rollen handlar om människor och därför är ditt grundläggande jobb är att bygga upp relationer med kunder och intressenter. Tålamod, lugn under stressiga situationer, förmågan att lyssna snarare än tala och ett trevligt sätt är det vi ser att du behöver behärska.

E-handel

Det är mycket fördelaktigt att ha erfarenhet av att arbeta inom e-handelsmarknaden, speciellt inom fashion eller lifestyle.

Saker som är av värde är t.ex. kunskap om Google Analytics, data studio, e-handels viktiga KPI'er samt lite förståelse för webbteknologier som Javascript, HTML, XML, Json etc.

Erfarenhet

Några års erfarenhet inom Lifestyle-industrin: fashion, sports eller beauty.

Minst tre till fem år i en professionell miljö med erfarenhet av att hantera kundfrågor, lösa affärsproblem, snabbt lära nya verktyg eller färdigheter och strategiskt tänkande är en bra bakgrund.

Erfarenhet av arbete som Key Account / Success Management är en stor fördel.

Ansökan och kontakt

I denna process har Apptus valt att samarbeta med Experis. Du är välkommen att söka tjänsten med en uppdaterad CV samt en riktad ansökan för tjänsten i vilken du beskriver Varför tjänsten? och Varför du passar för den? Frågor kring tjänsten besvaras av Experis rekryteringskonsult Christopher Weeks, 040-660 63 08 eller Pierre Bellin, 040-660 63 03. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående.