2nd-line tekniker till H2O Data i Malmö

H2O Data grundades 1995 av Richard Jeppsson och Thord Rehov. Båda ägarna är fortfarande aktiva inom koncernen. H2O Data levererar drifttjänster, tekniktjänster och infrastruktur. Affärsidén är den samma som när företaget grundades, nämligen att säkerställa att företagens användare alltid har tillgång till sina IT-system.

Placering: 
Malmö
Bransch: 
IT, data
Antal tjänster: 
2

Merparten av våra kunder finns inom produktion och distribution och har mycket höga krav på tillgänglighet till sina IT-system. H2O Data har historiskt växt genom organisk tillväxt och vi är väldigt selektiva i vår rekrytering. Den viktigaste egenskapen vi letar efter är "sunda värderingar" och att man ställer upp och hjälper varandra. Det är naturligt för oss att ha kunden i fokus i allt vi gör.

Har du ett stort tekniskt intresse och tidigare erfarenhet av att jobba i en IT-helpdesk eller som IT-tekniker? Då kan vi ha tjänsten för dig!

Arbetsbeskrivning

Tjänsten som 2nd-line tekniker på H2O Data innebär att du kommer bli en del av vår Servicedesk och hantera ärenden som kommer in via vår 1st-line. Du kommer primärt hantera eskalerade ärenden i vårt ärendehanteringssystem och hanterar dem enligt våra fastställda processer.

Du kommer främst att arbeta med drift- och support av IT-infrastruktur hos våra kunder. Vi löser våra ärenden både på distans och ute hos våra kunder. Du kommer att få genomföra avancerad felsökning för att lösa de ärenden som kommer till 2nd-line, men det som kräver ytterligare expertis eskalerar du vidare till vår 3rd-line support. I rollen så kommer du också att få arbeta proaktivt genom att skapa teknisk dokumentation, revidera och uppdatera dokumentation samt skapa lösningsartiklar. Även att delta i, och driva egna projekt, agera teknisk mentor, och hålla i interna och externa utbildningar.

De ärenden som kommer in varierar i omfattning och prioritet, och det är viktigt att du kan utläsa vad kunden behöver hjälp med och hur vi på bästa sätt kan hjälpa dem. Du har även koll på de övervakningssystem som vi använder oss av för att kontrollera den utrustning som krävs för att ha uppsikt över våra kunders system. Att arbeta för att kunderna ska känna sig väl bemötta och omhändertagna är naturligtvis en självklarhet för dig.

Vem är du?

Vi söker dig som främst har ett väldigt stort intresse för teknik och som är insatt i hur datorer, servrar och mjukvara fungerar. Har du en utbildning från gymnasiet eller en yrkeshögskola inom IT så ser vi detta som meriterande.

Du har några års erfarenhet av att jobba i en IT-helpdesk gärna inom ramen för ITIL. Du känner dig även bekväm med att hjälpa kunder med exempelvis nätverk, backup och lagring, såväl som mjukvara. Har du arbetat med Active Directory, MS SQL, Virtuella Miljöer (VMware, storage) Oracle eller Linuxmiljöer sedan tidigare så ser vi även detta som meriterande.

I denna tjänsten lägger vi stor vikt vid personlighet, och vi ser att du är utåtriktad och har lätt för att prata med människor. Du tycker det är en självklarhet att ge bra service och du har ett intresse av att prata med, och hjälpa, personer från många olika branscher. Då vi ser en väldigt stor "vi-känsla" hos oss så är det viktigt att du är ödmjuk och kan hjälpa till även om du inte blivit ombedd.

Vad erbjuder vi?

Vi är ett starkt team med en H2O anda som präglas av nyfikenhet, driven inställning, professionalitet och problemlösning. Vi har alltid tillgång till den senaste tekniken och utrusningen och är inne i en expansiv och spännande fas. Du får stor möjlighet att växa och utbilda dig inom de områden som intresserar dig, då medarbetarutveckling ses som en självklarhet för oss.

Ansökan

Du kan ansöka till tjänsten via länken till höger. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. För frågor angående tjänsten vänligen kontakta Patrik Wolf på telefon 0707 - 47 09 62 eller mail patrik.wolf@se.experis.com. Vi ser fram emot din ansökan!

Sista ansökningsdag
Snarast