Ekonomiansvarig till ett bygg- och anläggningsföretag i Sörmland

Placering: 
Södermanlands län, Östergötlands län
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration
Antal tjänster: 
1

Vill du utveckla branschen och vara med och bygga framtidens samhälle?

Arbetsbeskrivning

Som ekonomiansvarig innefattar dina arbetsuppgifter allt från löpande redovisning i koncernen, månadsavstämningar och periodiseringar, fakturering, moms- och arbetsgivardeklarationer till upprättande av månadsbokslut. Du arbetar nära verksamheten och för löpande diskussioner med VD i ekonomiska frågor och har även kontakt med kollegor, revisorer och myndigheter.

Vem är du?

Du har en akademisk examen i ekonomi eller motsvarade utbildning med 3–5 års erfarenhet av liknande tjänst och arbetsuppgifter. Du har goda kunskaper i Excel samt i något ekonomisystem. Meriterande är erfarenhet av bokföringsprogrammet Visma, projektredovisning, samt hantering av omvänd moms inom byggsektorn.

Som person är du strukturerad, noggrann, prestigelös och är van vid självständigt arbete. Då tjänsten innebär kontakter både internt och externt, är det viktigt att du är social och kommunikativ.

Inom företaget finns ett stort mått av engagemang, flexibilitet och en positiv anda. För att passa in i rollen är det viktigt att det är egenskaper som präglar även dig. 

Kontaktperson

Låter det intressant är du välkommen att söka tjänsten genom registrerat och uppdaterat CV. Frågor kring tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Marie Gutke 070-377 54 27, marie.gutke@se.experis.com  

Vi bearbetar ansökningar löpande och ser gärna att du anmäler ditt intresse snarast.

Välkommen med din ansökan!