VD-assistent som gillar service och ordning

Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 900 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord, drivande, positiva och trovärdiga. Vi tycker att det är viktigt att vår arbetsplats speglar samhället och värdesätter därför en jämn könsfördelning och mångfald i rekryteringsprocessen.

Placering: 
Östergötlands län, Linköping
Bransch: 
Kontor, Administration
Antal tjänster: 
1

Vårt erbjudande 
Vi söker en ny medarbetare till vårt dotterbolag Tekniska verken Linköping Nät AB. Här ansvarar vi för elleveransen i Linköping och Katrineholm, utomhusbelysning, mättekniska tjänster inom el, fjärrvärme och vatten, samt byggnationen av fibernät för snabb och framtidssäker bredbandskommunikation.

Nu söker vi en vd-assistent som drivs av att skapa givande samarbeten och som gillar ordning och reda. Hos oss får du en serviceinriktad position och en varierad vardag med administrativa arbetsuppgifter. Du kommer att bli en del av bolagets ledningsgrupp och dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att assistera vd och chefer, vilket innebär att du får vara med i centrum där beslut fattas. Du blir även ansvarig för att utveckla administrativa rutiner på ett effektivt sätt.  Du blir en del av ett stabilt och innovativt företag där du får en bra balans mellan jobb och fritid. Du har 63 timmars arbetstidsförkortning och flextid. Vi satsar även på hälsa. I anställningen får du bland annat friskvårdsbidrag och tillgång till gym och gruppträning.

I tjänsten ingår att:
•Planera och boka styrelse- och ledningsgruppsmöten
•Ta fram och samordna underlag till styrelse- och ledningsgruppsmöten samt föra protokoll på dessa möten
•Planera och koordinera möten, kalenderbokningar, personalsamlingar och konferenser 
•Hantera fakturor, beställningar, tidrapporter och reseräkningar
•Samla in underlag för ekonomiska och organisatoriska rapporter
•Ta fram presentationer och beslutsunderlag

Vem är du?
Vi letar efter en serviceinriktad och noggrann person som har lätt för att samarbeta. Du tar dig an varierande uppgifter med en positiv och prestigelös inställning. Du håller koll på papper och dokumentation, tar gärna egna initiativ och arbetar proaktivt. Vi utgår från att du har ett flexibelt förhållningssätt och är drivande när det handlar om att komma i mål med effektiva rutiner. För att lyckas i rollen måste du tycka det är roligt att finnas till hands i stort och smått och skapa trivsel och gemenskap. Du är bra på att kommunicera på svenska och engelska, både i tal och skrift. Du har god datorvana och hanterar Office-paketet utan svårigheter. Extra plus är om du har erfarenhet av ekonomi- och uppföljningssystem.

Vi tror att du har jobbat som, eller utbildat dig till, assistent, koordinator eller (projekt)administratör. Du har troligtvis erfarenheter från styrelsearbete och bolagsstyrning. Det är även meriterande om du har erfarenhet av juridik, kommunikation eller grundläggande kunskaper inom ekonomi.

Välkommen med din ansökan:
Tjänsten söks via Tekniska Verkens hemsida genom att klicka på denna länk!
 Urval och intervjuer sker löpande så ansök så snart som möjligt.

Facklig information: 
Facklig information lämnas av Bo Karlsson, Vision, 013-20 91 12 eller Henrik Kruuse Af Verchou, Akademikerföreningen, 013-20 83 56.
Läs också gärna mer om hur det är att jobba hos oss på tekniskaverken.se/hososs

Kontaktinfo
Har du frågor angående tjänsten kontakta Andreas Jonsson, Avdelningschef, på 013-20 81 75 eller Andreas Oliw, HR-konsult, på 013-20 83 15.

Sista ansökningsdag
2017-06-07