Ledigt jobb som Media Operator, Stockholm

Har du erfarenhet av digital och analog mediahantering och kunskaper i videoredigering? Då har Experis IT uppdraget för dig! Vi söker dig som vill arbeta som Media Operator hos vår kund i Stockholm. Välkommen med din ansökan redan idag, urval sker löpande.

Placering: 
Stockholm
Bransch: 
IT, data
Antal tjänster: 
1
Typ av jobb: 
Rekrytering till företag

I rollen som Media Operator kommer du att hantera och kvalitetssäkra mediafiler. Rolle kräver att du har god datorvana och kunskaper om de applikationer som används för video-bearbetning. Då arbetet ingår delvis hantering av fysiska band och kräver kunskaper i både analog och digital mediahantering.

Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden kommer innefatta bland annat:

  • kort- och långsiktig planering/koordinering av material att hantera
  • monitorering av automatiska medieflöden (distribution och överföringar till playout, VOD, arkiv, etc)
  • kvalitetskontroll
  • normalisering/redigering
  • segmentering (definiera lämpliga punkter i materalet för reklam eller andra sk Points of Interest)
  • undertextkontroll
  • felhantering (felavhjälpning, korrigering, eskalering etc)

För uppdraget söker vi dig som har:

  • God kunskap om applikationer som används för videobearbetning
  • Flytande engelska i tal och skrift
  • Utbildning inom teknik och/eller media
  • Datorvana, grundläggande kompetens inom Windows samt erfarenhet av att hantera stora mediefiler
  • Office-paketet
  • Grundläggande kompetens och förståelse för hur tekniska system hänger ihop och vilka systemkomponenter som utför vilken funktion
  • Meriterande med dokumenterad kompetens inom videoredigering - specifikt Avid Media Composer

Då arbetet innefattar hantering av stora volymer är du noggrann, strukturerad och besitter bra administrativ förmåga. För att trivas i rollen behöver du ha tålamod med repetitiva uppgifter samt vara självgående, service minde och kommunikativ då arbetet innefattar många kontaktytor.

Vad kan Experis erbjuda dig?
Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus med ett långsiktighet engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Experis värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Ansökan

Varmt välkommen att skicka in din ansökan genom att registrera ditt CV via länken på sidan. Vi kan inte ta emot ansökningar via mail, men om du har några frågor om tjänsten eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta konsultchef Sophia Fredriksson sophia.fredriksson@se.experis.com