Ledigt jobb som Produktionsplanerare i Eskilstuna!

Experis Finance söker just nu dig som har god erfarenhet av att arbeta inom produktion och logistik till ett spännande uppdrag hos vår kund, en världsledande leverantör av säkerhet omkring dörrar med kontor i Eskilstuna. Som produktionsplanerare ansvarar du för material, deltar i projekt och arbetar med utveckling av processer. Tjänsten kommer att tillsättas snarast, så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Placering: 
Eskilstuna
Bransch: 
Inköp, Transport, Logistik
Antal tjänster: 
1

Till denna tjänst söker vi dig som vill ta anställning som konsult hos oss på Experis Finance i Eskilstuna.

Omfattning: Heltid, kontorstider.

Arbetsbeskrivning:
Hos vår kund kommer du att arbeta med produkter inom lås- och säkerhetslösningar vilka kännetecknas av kvalitet, säkerhet och design. I din roll som produktionsplanerare kommer du och dina kollegor ansvara för att beställa material till produktionen. Du kommer att arbeta när både leverantörer och produktionen, och rollen innebär att agera "bro" mellan supply chain och produktion. Övriga arbetsuppgifter kan t.ex. vara:

  • Ansvara för att material kommer i rätt tid och rätt kvantitet liksom arbeta förebyggande med leverantörer för att nå avdelningens mål.
  • Arbeta aktivt med att optimera lagret, delta i projekt kopplade till materialstyrningen och ta fram och utveckla rapporter.
  • Arbeta med att utveckla arbetssätt och processer.

Din kompetens och utbildning för tjänsten som Produktionsplanerare:


För att passa i rollen som produktionsplanerare ser vi att du har minst 3 års erfarenhet av liknande roller, och det är meriterande om du också har en högskoleutbildning inom logistik eller produktion.

Vidare ser vi att du även har:

  • Mycket goda kunskaper IT-kunskaper, i Excel eller annat orderhanteringssystem.
  • Goda kunskaper av att arbeta processtyrt
  • Flytande svenska och engelska både i tal och skrift.

Är du en lösningsorienterad person som drivs av att arbeta strukturerat, kvalitativt och strukturerat? Är du van vid och trygg i att ta egna beslut? Är du duktig på och intresserad av siffror, analys och affärsförståelse? Trivs du i rollen som engagerad medarbetare som gärna bidrar med förslag för förbättringar? Är du målfokuserad, har en god social förmåga, och en lagspelare?
Då tror vi att du rätt person för uppdraget!


För att trivas i rollen som konsult tror vi att du tycker om att ta eget ansvar och att arbeta i en föränderlig miljö. Vi tror att det är en stor fördel om du också gillar möta nya arbetsuppgifter, kollegor och företag och att du trivs med att bidra med din kompetens. Därför ser vi att du är en utåtriktad, framåt och nyfiken person, som har lätt för att skapa nya kontakter och samarbeta med andra.

Vad vi på Experis erbjuder dig:

Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus, med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv.

Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Experis värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Ansökan:

Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan genom att registrera ditt CV via länken på sidan. Urval kommer att ske löpande, så vänta inte med att söka tjänsten! Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail, men har du frågor om tjänsten eller om konsultrollen är du välkommen att kontakta konsultchef Sofie Andersson på Sofie.Andersson@se.experis.com eller kandidatspecialist Clara Hednert på Clara.hednert@se.experis.com.