Falu Energi & Vatten söker en processledare/systemförvaltare

Falu Energi & Vatten AB är ett företag som ligger i framkant när det gäller att arbeta med hållbarhetsfrågor och framtidens infrastruktur. Nu fortsätter vår utvecklingsresa med visionen "100 % nöjda kunder - idag och imorgon" och vi söker därför en processledare och systemförvaltare.

Placering: 
Dalarnas län, Falun
Bransch: 
IT, data
Antal tjänster: 
1

Falu Energi & Vatten är ett kommunägt företag med fokus på en klimatsmart vardag och framtidens infrastruktur i Falu kommun. Vi är en spännande och utmanande arbetsplats där våra kärnvärden pålitlighet, effektivitet och uthållighet leder oss i vår vardag.

Med våra tjänster och produkter inom elnät, elhandel, fjärrvärme & fjärrkyla, kraftproduktion, stadsnät, återvinning samt vatten är vi en viktig del i samhället.

I företaget arbetar cirka 200 personer och vi omsätter cirka 700 miljoner kronor per år.

Arbetet som processledare/systemförvaltare
Falu Energi & Vatten befinner sig i en utvecklingsresa, där vi bland annat har som mål att öka kundnyttan och effektivisera interna arbetsflöden. Vi jobbar med gemensamma processer och är på väg att införa ett ärendehanteringssystem i verksamheten. Våra höga ambitioner i kombination med ökade lagkrav kring ex GDPR gör att vi behöver förstärka verksamheten med en kombinerad processledare och systemförvaltare.

Som processledare arbetar du med stöd till verksamheten i processkartläggningar och verksamhetsutveckling. På längre sikt vill vi även lägga mera kraft på uppföljning, nyckeltal och dokument/informationshantering. I rollen ingår även att vara med i projektet kring införande av digital ärendehantering och senare bli systemförvaltare. Det innebär ett nära arbete med såväl leverantören som våra olika verksamheter.

I tjänsten ingår också uppgiften att förvalta och vidareutveckla vårt arbete med hantering av personuppgifter utifrån kraven i GDPR. Detta sker i nära samarbete med våra systemförvaltare.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper som du fått genom flerårig erfarenhet. Du ska ha kunskap och erfarenhet inom områdena processledning, förbättringsarbete, verksamhetsutveckling och systemförvaltning. Vidare grundläggande kunskaper i Office-programmen och i system för dokumentation av processer.

Meriterande är erfarenhet av projektledning, dokumenthantering, GDPR och ledningssystem ex enligt ISO 9000- och ISO 27000-serien.

Personliga egenskaper
Vi sätter stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du är en person som är metodisk, målinriktad, uthållig och prestigelös. Du är kommunikativ, har god pedagogisk förmåga, lätt för att samarbeta och kan framgångsrikt leda ett uppdrag från start till mål. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

För att lyckas i rollen behöver du ha ett driv och nyfikenhet på olika verksamheters behov och en förmåga att skapa ett brett kontaktnät i verksamheten.

Vi erbjuder
Hos oss arbetar du för att kunna förena ett spännande arbete med livskvalité. Vi kännetecknas av att vara en öppen, lyhörd och innovativ arbetsgivare där varje medarbetare är viktig. Alla ska känna att de vill, vågar och kan fatta beslut i sin vardag. Alla medarbetare ska känna en stark gemenskap och erbjudas utvecklingsmöjligheter inom företaget. Det händer mycket i vår bransch därför står vi inför en expansiv och spännande framtid. Vi söker dig som vill vara med i vårt team.

Ansökan
I rekryteringen samarbetar vi med Experis, ett företag i Manpowergruppen. Registrera din ansökan via www.experis.se, så snart som möjligt eller senast 2019-02-19. Kom ihåg att bifoga ditt CV i ansökan. CV:et ska innehålla utbildning, erfarenhet och ett personligt brev. Vi erbjuder medflyttandeservice för respektive genom Rekryteringslots.

Vid frågor
Information om tjänsten besvaras av rekryteringskonsulten på Experis, Pär Gårdbro, telefon 023-70 55 45.