Lediga jobb som HR Business Partner, Göteborg!

Nu söker vi på Experis Finance en HR Business Partner till en av våra kunder i Göteborg. Tjänsten innefattar medverkande i det lokala ledningsarbetet där ditt arbete fokuseras på att stärka ledningsfrågorna sett ur ett HR-perspektiv. För att trivas i rollen har du några års erfarenhet av brett HR arbete och vana vid HR-support.

Placering: 
Göteborg
Bransch: 
HR, juridik
Antal tjänster: 
1

I rollen kommer du att arbeta med ett brett HR-perspektiv och stötta företagets operativa HR-arbete. Du kommer att medverka i det lokala ledningsarbetet där ditt arbete fokuseras på att stärka ledningsfrågorna sett ur ett HR-perspektiv. För att trivas i rollen är det viktigt att du har ett konsultativt förhållningssätt och en förmåga att snabbt sätta dig in i nya verksamheter och vara lyhörd för kundernas behov. Dina arbetsuppgifter utför du självständigt men i samarbete med dina kollegor inom HR.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

  • Ge HR-support till verksamheten, företrädesvis till chefer
  • Driva förändringsarbete och stödja nya arbetssätt inom HR
  • Ledar- och medarbetarutveckling
  • Förhandlingsarbete och kontakter med fackliga organisationer
  • Kompetensförsörjning- och bemanningsfrågor
  • Rehabilitering

Din profil

  • Akademisk examen inom HR eller motsvarande
  • Minst fem års erfarenhet av brett, självständigt och professionellt HR-arbete
  • Erfarenhet av arbete inom tillverkande industri, gärna från en produktionsmiljö med kontinuerlig tillverkning
  • Erfarenhet av fackligt förhandlingsarbete samt kollektiva lönesystem, med tyngd inom LO's kollektivavtalsområden
  • Flytande engelska och svenska i tal och skrift

För att bli framgångsrik i denna roll är det viktigt att du är utåtriktad och lyhörd och har lätt för att skapa förtroende. Som person är du noggrann, driven och prestigelös. Du visar en god affärsmässig förståelse och kan leverera med hög kvalitet. Du är van vid ett självständigt arbetssätt, har en god kommunikationsförmåga och trivs med att vara stöd och bollplank till chefer och medarbetare.

Vad kan vi erbjuda?

Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus med ett långsiktighet engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Experis värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Välkommen in med din ansökan!

Låter det intressant? Har du frågor om uppdraget eller om anställning hos Experis kan du maila mig, Kandidatspecialist Emma Sköldberg på emma.skoldberg@se.experis.com.

Sista ansökningsdag
Snarast