Ekonomi- och administrationsansvarig till NCC Building, Nyköping

NCC Building bygger framförallt bostäder och kontor men också offentliga lokaler som till exempel skolor, sjukhus och idrottshallar och kommersiella lokaler såsom butiker och lagerbyggnader. Även renovering av bostäder och kontor ingår som en allt viktigare del av verksamheten. Många byggnader byggda på 1960 och -70-talet är i stort behov av upprustning och NCC vill vara en stor aktör på den marknaden. Med hög kompetens inom hållbarhet, digitalisering och partnering utvecklar NCC Building projekt tillsammans med kunder i ett tidiga skeden. NCC Building är NCC:s största affärsområde med 45% av NCC-koncernens omsättning. Byggverksamheten finns representerad i hela Norden även om affärsområdets viktigaste marknad är Sverige, där NCC Building har en mycket stark position.

Placering: 
Södermanlands län, Östergötlands län, Nyköping
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Bygg, Anläggning
Antal tjänster: 
1

 

Om tjänsten

Som ekonomi- och administrationsansvarig hos NCC säkerställer du att den dagliga verksamheten fungerar inom ekonomi och administration. Du är kontorschef och ansvarar för dess konto när det gäller inköp av datorer, telefoner mm.

Vidare ansvarar du för byggprojekten när det gäller stöd inom ekonomi, kvalité och miljö samt för anbudsarbetet när det gäller texter och upprättande av presentations- och informationsbrev 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Ekonomi-  och KMA-stöd till projekten
  • Kontorschef, ansvar för kontorets budget
  • Inköp
  • Löpande redovisning & uppföljning av projekten
  • Fakturering, intern och extern
  • Lönehantering
  • Personaladministration
  • Protokollskrivare vid möten och i viss mån ute på projekten
  • Ansvarig för kund- och personalaktiviteter
  • Anbudstexter och upprättande av presentationer och informationsbrev
  • Administrationen av projektportalen som är NCC interna projektsystem.  

Här får du möjlighet att axla en ansvarsfull roll med varierat innehåll som kommer att utvecklas ytterligare framöver. I tjänsten ingår externa kontakter, bland annat med kunder och entreprenörer. Du rapporterar till produktionschefen.

Kvalifikationer och personliga egenskaper

För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har relevant arbetslivserfarenhet från redovisning och administration. Vi söker dig som är noggrann och ansvarstagande som person och kan konsten att prioritera rätt saker, projektleda och gillar att arbeta varierat. Då arbetsuppgifterna är breda, bör du kunna ha mycket på gång samtidigt då du kommer att hantera dagligt ekonomiarbete i kombination med administration. 

Du är inte rädd för att ta tag i saker och är nyfiken, kommunikativ och strukturerad i ditt arbetssätt. Vidare har du en styrka i och intresse för layout och det skrivna språket, och kan konsten att se vad som kommer att uppfattas som tilltalande för mottagaren och kan formulera dig väl i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid att du är kundorienterad med hög social kompetens. 

Du som söker denna tjänst är van att arbeta med Word, Excel och något affärssystem.

Kontaktperson

I denna rekrytering samarbetar NCC Building med Experis. För frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marie Gutke på antingen 070-377 54 27 eller marie.gutke@se.experis.com 

Då vi bearbetar ansökningarna löpande kan tjänsten tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. 

Välkommen med din ansökan!

 

Sista ansökningsdag
2018-04-30