Second-Line support till Babcock Information Services

As a business quoted at the London Stock Exchange, employing over 34,000 highly skilled and committed staff, Babcock is one of the largest and most successful businesses in the UK. Headquartered in London and with offices, specialist training facilities, dockyards, equipment testing centres and research and development facilities across England, Scotland, Northern Ireland and Wales, Babcock is a significant employer and a key driver of the UK economy. Our reach and influence spreads throughout Europe. We operate from bases stretching from Scandinavia to Southern Spain, delivering vital engineering support services and first class training to some of the world’s most innovative and fast moving industries. Our expertise, commitment and rigour is in demand. We work with international navies, airports, the emergency services and the aviation industry and provide and manage essential infrastructure in power and communications.

Placering: 
Umeå
Bransch: 
IT, data
Antal tjänster: 
1

Ditt nya jobb

Har du kunskaper inom IT och brinner för problemlösning?

Nu söker vi efter en ny medarbetare till second-line support hos Babcock Information Services med placering i Umeå. Din nya tjänst innebär att vara Sveriges centrala Babcock Information Services kontakt för underhåll, support och implementering av hårdvara inklusive konfigurering på en second-line nivå.  Du kommer att tillhandahålla teknisk support genom avtalade servicenivåer (SLA) och nyckeltal (Key Performance Indicators-KPI).

Generella arbetsuppgifter är:

• Felsökning och korrigering av främst hårdvaran hos användare i Sverige och Norden men även övriga Europa

• Ge teknisk support gällande desktop-plattformar i olika kanaler såsom chatt, e-post, telefon, personligen osv.

• Se till att dokumentationen är uppdaterad enligt företagets standard.

• Konfigurera / bygga stationära och bärbara datorer i enlighet med standardprocessen

• Samla in / leverera nya och begagnade enheter.

• Ge support för applikationer där det behövs.

Vem är du

Du har erfarenhet av att arbeta i en service delivery- miljö och har goda kunskaper om ITIL miljön och -processer. Du har god teknisk kunskap och är duktig på att lösa komplexa tekniska problem som uppstår. Du har en flexibel och anpassningsbar inställning och ett lösningsorienterat förhållningssätt. Du är van att jobba mot deadlines och kan prioritera din tid på ett effektivt sätt. 

Du strävar efter nöjda kunder genom att ge utmärkt kundservice. Rollen innebär stora kontaktytor och det är därför viktigt att du är en god kommunikatör som tycker om och är duktig på att bemöta olika typer av människor. En stor del av ditt arbete kommer att utföras på engelska både i tal och skrift och det är därför viktigt att du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska.  Det är meriterande om du har kunskaper i andra nordiska språk som finska eller norska samt om du har erfarenhet från first/second-line support eller liknande.

Du trivs med att arbeta självständigt men är också en lagspelare som gärna delar med dig av dina kunskaper.

OBS: en stor del av rekryteringsprocessen kommer att ske på engelska så vänligen skicka in din ansökan på engelska. 

Kontakt

I denna rekrytering samarbetar Babcook Information Services med Experis. Du söker tjänsten via experis.se jobid. 42919

Har du frågor kring tjänsten eller processen så är du välkommen att kontakta Åsa Nordell på 090-702365 eller asa.nordell@se.experis.com

Välkommen med din ansökan!