Ledigt jobb som Team Leader inom Finance, Göteborg!

Till en spännande och global kund söker Experis Finance just nu dig som har en bakgrund som Team leade / Arbetsledare inom Finance. I din roll som Teamleader är du ansvarig för en Finance Admin grupp som består av ca. 15 personer och din roll kommer i kort gå ut på att leda, kontrollera och följa upp deras operativa arbete! Har du tidigare erfarenhet av rollen som teamleader, trivs i en fartfylld miljö samt bakgrund inom ekonomi? Då kan det vara dig vi söker!

Placering: 
Göteborg
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring
Antal tjänster: 
1

Rollbeskrivning:
Din roll som Teamleader över Finance Admin kommer framförallt gå ut på att ansvara, leda, coacha och motivera medarbetare till att nå uppsatta mål, säkra leverans och kvalitet i arbetet på både individ- och på gruppnivå.
Din roll kommer även vara att exempelvis:

  • Träna gruppen i det administrativa området och i verktyg som är kopplade till exempelvis faktureringsprocessen
  • Koordinera träningsaktiviteter (resurser, tidsplan, material, utbilda)
  • Säkerställ att dokumentation och riktlinjer för affärsregler används och efterföljs
  • Kommunicera mot koncernens chefer och andra intressenter inom verksamheten
  • Säkerställa att det finns en tydig agenda samt hantera / övervaka kvaliteten på utförda uppgifter och masterdata mm.

Mer info om rollen och företaget ges vid en personlig kontakt!

Ort: Hisingen / Göteborg
Anställningsform: Konsultuppdrag
Uppdragslängd: Start omgående/enligt överenskommelse och sträcker sig iniatialt 1 år med god chans till förlängning.

Kvalifikationer och personlighet:

  • För rollen som Team leader över en Financegrupp söker vi dig med en eftergymnasial utbildning inom ekonomi/Business Administration eller likvärdigt.
  • Du som söker har en bakgrund av liknande roll som team leadar och är en van ledare, kommunikatör samt god administratör. Du har erfarenhet av att jobba agilt och ett lean-tänk.
  • Ett stort plus och meriterande är om du som söker har goda kunskaper SAP / R3 och framförallt Microsoft Excel.
  • Du har flytande kunskaper skriftlig och muntlig i både svenska och engelska.

Som person är du driven teamplayer som är serviceinriktad och bra på koordinering. Du är en pedagogisk och handlingskraftig person, som agerar och kommunicerar på ett tydligt sätt vid kritiska situationer.
Till detta uppdrag söker vi dig som vill ta anställning som konsult hos oss på Experis.

Vad kan vi erbjuda dig?
Experis är på alla sätt en flexibel arbetsplats. Vi har flertalet av Sveriges mest attraktiva företag som kunder och vår uppgift är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag. Experis är ett värderingsstyrt bolag med ditt karriärmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv.

Vi erbjuder alla våra anställa en trygg anställning med allt vad det innebär i form av exempelvis:
- Marknadsmässig lön
- Övertidsersättning
- Semester
- Tjänstepension
- Försäkringar enligt kollektivavtal
- Kontinuerliga avstämningar om hur du trivs på din arbetsplats samt ett årligt karriärsamtal med din konsultchef.
- Friskvårdsbidrag och företagshälsovård .

Kontaktperson & ansökan:
Ansök genom att registrera ditt CV via länken, urval sker löpande! För mer information om Experis Finance och vad vi kan erbjuda dig är du varmt välkommen att kontakta kandidatansvarig Stina Johansson på stina.johansson@se.experis.com.