Ledigt jobb som helpdesk teamleader i Stockholm

Har du erfarenhet av att arbeta som IT- teamleader, service manager eller service delivery manager? Brinner du för att leda och utveckla dina medarbetare inom IT? Är du redo för en ny utmaning? Då är detta ett jobb för dig! Experis IT i Stockholm söker just nu en teamleader till vår kunds IT-helpdesk. Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag med start omgående, så tveka inte att skicka in din ansökan! Vi ser fram emot att höra från dig.

Placering: 
Stockholms län
Bransch: 
IT, data
Antal tjänster: 
1

Det här är ett konsultuppdrag som varar tillsvidare. Du kommer att vara anställd av Experis men arbeta hos vår uppdragsgivare.

Arbetsuppgifter

I rollen som helpdesk teamleader kommer du framför allt att tillsammans med resterande helpdeskpersonal driva en helpdesk-funktion där kundens användare upplever att de får den support de behöver, i den tid de behöver för att kunna utföra sitt arbete. Dessutom kommer du att övervaka incidenter och förfrågningar för att säkra att implementationsprocessen fungerar utifrån Service Level Agreement samt ansvara för kompetensutveckling inom teamet.

Du kommer bland annat att:

  • styra, leda och utveckla arbetet inom Helpdeskteamet
  • kanalisera och eskalera IT-relaterade problem och behov från verksamheten
  • löpande utveckla och förädla ITIL-processerna, Incident-, Problem-, och Change inom IT
  • säkra utveckling och arbeta med knowledgebase tillsammans med övriga inom Helpdesk och IT
  • arbeta med förbättringsarbeten inom IT Helpdesken tillsammans med chefen för IT Operation och Support
  • säkra bemanningsplanering och kompetensutveckling inom teamet

 

Vem är det vi söker?

Vi tror att du är en positiv och prestigelös person som är ansvarsfull, engagerad och kommunikativ i ditt arbetssätt. Då rollen innebär personalansvar är det av stor vikt att du är en skicklig ledare som har god förmåga att stötta och entusiasmera andra.  Du har en universitets- eller högskoleutbildning i data-, systemvetenskap eller IT och har mycket goda kunskaper inom IT-support. 

I övrigt söker vi dig som:

  • är certifierad inom ITIL v3
  • har tidigare erfarenhet av en liknande tjänst

 

Erbjudande

Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. kompetensutveckling, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Vi strävar efter att våra anställda ska spegla den mångfald som finns i befolkningen och vi välkomnar sökanden med alla bakgrunder och ursprung!

Sök tjänsten idag!

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Camilla Forssberg på telefonnummer 08- 736 19 23 eller e-post camilla.Forssberg@se.experis.com.

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Vi kan komma att tillsätta uppdrag redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan i dag!

Om Experis IT

Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas.

Är IT ditt område? Är du framåt, positiv och en problemlösare? Är det viktigt för dig att utvecklas och ha kul på jobbet? - Tillsammans med Experis IT börjar din karriär här!