Affärscontroller till Lokalfastigheter i Sundbyberg

Har du erfarenhet av ekonomi- och verksamhetsstyrning? Är du redo för nya utmaningar i en spännande bransch? Då är tjänsten som affärscontroller på Lokalfastigheter något för dig!

Placering: 
Sundbyberg
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring
Antal tjänster: 
1

Lokalfastigheter i Sundbyberg AB är ett helägt kommunalt bolag som har i uppdrag att främja lokalförsörjningen i Sundbybergs kommun. Bolaget syftar inte till att bereda vinst åt aktieägarna. Lokalfastigheter har i uppdrag att försörja staden och dess bolag med verksamhets- och kontorslokaler, förvalta lokalerna på ett effektivt och hållbart sätt samt främja stadsutvecklingen i Hallonbergen, Ör, Rissne samt Ekbacken via Lokalfastigheters dotter- och dotterdotterbolag.

Arbetsbeskrivning
Lokalfastigheter i Sundbyberg är inne i ett spännande uppbyggnadsskede och vi söker nu en ambitiös och självgående affärscontroller som vill vara med att utveckla verksamheten framåt. I rollen kommer du att arbeta med att stötta ledningen och förse dem med ekonomisk information för en effektiv verksamhetsuppföljning. Du kommer att ansvara för budget, prognos och analys samt bidra i arbetet med att ta fram bokslut och årsredovisning för samtliga bolag. I rollen ingår även att skapa rapporter, ta fram underlag till det årliga affärsplanearbetet samt ansvara för ekonomisk uppföljning av diverse projekt. Som affärscontroller inom Lokalfastigheter arbetar du proaktivt med att skapa och utveckla processer, rutiner och riktlinjer inom området. Rollen kräver ett stort engagemang och en vilja att vara med och påverka verksamheten framåt.

Du kommer att arbeta i ett team bestående av två personer och du rapporterar direkt till den administrativa chefen. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillsättning omgående.

Vem är du
Vi söker dig som har universitetsutbildning i ekonomi tillsammans med några års erfarenhet från redovisning, controlling eller revision. Du har erfarenhet av resultatanalys och nyckeltal samt är van att arbeta i projektform. Har du även erfarenhet av fastighetsbranschen, projektredovisning eller har arbetat inom kommunal verksamhet ser vi det som starkt meriterande. Du kan hantera Excel mycket väl samt har ett stort intresse för IT- baserade BI system och är van användare av affärssystem.

För att lyckas behöver du som person ha ett eget driv, vara lyhörd och affärsmässig. Du värdesätter samverkan och dialog, samtidigt som du är tydlig i din kommunikation och har förmåga att fatta självständiga beslut. Vi ser att du är strukturerad, analytisk och har lätt för att skapa förtroendefulla och långsiktiga relationer med människor i din omgivning. Dina främsta drivkrafter är engagemang och viljan att bidra och skapa mervärde. Tjänsten ställer höga krav på gott omdöme och professionellt agerande. Vidare stimuleras du av att arbeta i en organisation som satsar framåt och vill utvecklas.

Låter det intressant? Välkommen in med en ansökan redan idag!

Kontakt
I denna rekrytering samarbetar Lokalfastigheter med Experis. Känner du att du är rätt person så skicka in en ansökan på www.experis.se. Om du har frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sophie Karlsson 08 - 452 33 37 eller via sophie.karlsson@se.experis.com