Customer Journey Manager Solar Energy rekryteras till Ellevio

Ellevio är ett av Sveriges största elnätsföretag med 490 medarbetare i Stockholm och Karlstad. Våra värderingar pålitlighet, engagemang och utveckling styr allt vi gör. Vill du vara med och göra skillnad på riktigt och arbeta i ett av Sveriges ledande energiföretag som arbetar och verkar för en hållbar framtid? Genom långsiktiga satsningar och nya innovativa lösningar möjliggör vi energiomställningen och att Sveriges klimatmål kan uppnås. Med en pålitlig och stabil eldistribution skapar vi förutsättningar för att lamporna i hemmen lyser, att kylskåp och rulltrappor fungerar och att företag kan producera sina varor - 365 dagar om året, dygnet runt. Vi förbättrar därigenom livskvaliteten i nära 960 000 hem och företag och för samhället i stort. Ellevio som arbetsgivare eftersträvar mångfald i kompetens, kön och personligheter eftersom vi ser olikheter som en tillgång.

Placering: 
Stockholm
Bransch: 
Försäljning, marknad, reklam
Antal tjänster: 
1

Ellevio är inne i en spännande fas och kommer under de närmsta åren göra en storsatsning, vilket innebär att stärka upp Customer Experience avdelningen med flera tjänster och aktivt jobba med att bygga relationer med våra kunder, det vi kallar Kundresan.

Är du en tekniskt intresserad person med entreprenörsegenskaper som vill vara med på en spännande resa med att driva och effektivisera kundresan kring solel? Då kanske rollen som Customer Journey Manager är din nästa utmaning?

Vi erbjuder dig

Ellevio stärker upp Customer Experience avdelningen med en Customer Journey Manager Solar Energy. Då detta är en ny roll får du stora möjligheter att forma din egen roll samt att bidra med idéer kring hur Ellevio kan bygga en effektiv och enkel kundresa kring kunders solelsanläggningar.

Du kommer självständigt driva ditt ansvarsområde, vilket ställer höga krav på din handlingskraft och målmedvetenhet. Tjänsten innebär ett nära samarbete med flera funktioner inom organisationen, så som kommunikation, marknad, IT och kundservice. Du förväntas även ha regelbunden dialog med och bygga relationer med externa parter som kunder och leverantörer av solpaneler.

Du ingår i ett växande Customer Experience team som i dagsläget består av fem medarbetare och du rapporterar till Head of Consumer & Corporate Clients. Vi sitter i fina, ljusa lokaler på Gärdet i Stockholm.

Din profil

  • Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, marknadsföring/försäljning eller projektledning.
  • Du har ett par års erfarenhet av kundnära tjänster gärna med teknisk inriktning, kanske har du en bakgrund som konsult, projektledare eller liknande.
  • God vana av att självständigt driva projekt och förmåga att se helheten från ett helikopterperspektiv.

För att trivas och lyckas som Customer Journey Manager tror vi att du är en handlingskraftig, ansvarsfull och problem- och lösningsorienterad person med god förmåga att arbeta kundfokuserat. Vidare drivs du av att ta ett helhetsansvar, engagera andra och skapar lätt förtroende såväl internt som externt. I rollen har du flertalet olika kontaktytor vilket ställer krav på din sociala och kommunikativa förmåga. Du är en framåt person som tar egna initiativ till projekt, driver dessa och som är en fena på att verkställa och följa upp. Du måste även behärska svenska och engelska mycket väl i såväl tal som skrift.

Vad kan vi erbjuda dig?

Vi erbjuder dig ett spännande och självständigt arbete med möjligheter till individuell kompetens- och karriärutveckling. Du arbetar på ett företag som är ledande i sin industri och blir en del av en grupp engagerade personer med mycket hög kompetens och lång erfarenhet.

Kontaktperson

I denna rekrytering samarbetar Ellevio med Experis. Tjänsten söker du via länken nedan. Intervjuer och urval kommer ske löpande så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Sofia Huhta på 08-452 33 69 alternativt sofia.huhta@se.experis.com.

Sista ansökningsdag
Snarast