Kundfokuserad IT-supporttekniker 2nd line till Dialect i Skövde

Dialect Skövde startades i början av 90-talet, och har en historia inom telefoni. Verksamheten i Skövde/Skaraborg drivs av ett privat bolag som är en franchisetagare inom den rikstäckande Dialectkedjan.

Placering: 
Skövde
Bransch: 
IT, data
Antal tjänster: 
1

Vi är i dagsläget 27 IT-intresserade medarbetare som utgår från Skövde och levererar allt från outsourcad IT-avdelning till eget bredband, utvecklingstjänster, infrastruktur och konsulter.

Bolaget är just nu inne i en kraftig expansionsfas, och vi söker ständigt efter begåvade kollegor. Hos oss ger vi dig möjligheter till din fortsatta utveckling.

Läs mer på www.dialect.se/foretagscenter/dialect-skovde/

Dialect går en spännande framtid till mötes med fokus på ytterligare förädling och förbättring av vår kundupplevelse. Vill du arbeta i en välkomnande miljö och en härlig gemenskap? Sätter du alltid kunden i första rummet? Då kan detta vara nästa utmaning för dig! Nu söker vi dig som har ett konsultativt förhållningssätt, är kommunikativ, månar om ett starkt serviceorienterat bemötande och har ett genuint intresse för IT.

Arbetsbeskrivning
IT-system, främst bestående av Cloud-tjänster, och dess kvalitet är enormt viktiga för våra kunder. Det ställs höga krav på dess tillgänglighet, prestanda, kvalitet och support.

I rollen är du ansiktet utåt och du ser med glädje fram emot att bidra till en serviceupplevelse utöver det vanliga. Du är lösningsfokuserad och månar om att kunden ska få kunnig och professionell hjälp i sitt möte med dig där du vägleder dina kunder på ett förtroendeingivande och tydligt sätt.

Dina primära arbetsuppgifter innefattar

  • felsökning
  • support
  • förkonfigurering av utrustning till kund
  • analys och prioritering
  • drift och övervakning

Det är viktigt med kontinuerlig kunskapsuppbyggnad inom teamet och vi söker dig som vill vara med och effektivisera supporten tillsammans med teamet och därigenom bidra till intern och extern utveckling avseende IT- och telefonilösningar.

Vem är du?
Du som söker har som minst en gymnasial IT-inriktad utbildning och vi ser gärna att du även har en eftergymnasial IT-teknisk utbildning på högre nivå. Erfarenhet av arbete i en supportorganisation är också mycket önskvärt.

Du har mycket goda kunskaper i Microsoft Windows operativsystem och Office-program samt nätverk. Vidare är du trygg i att arbeta i Apple Mac OS, iOS och Android. Du navigerar bekvämt i Active Directory, Microsoft Office 365, Outlook och Remote Desktop. Har du kunskap om SAN, nätverk, routrar, backupsystem och SQL databaser är detta högst meriterande, så också kunskaper i PC/Mac och tillhörande hårdvara.

För att fungera i vårt team är du som person öppen, innovativ och ansvarstagande.

Kontaktperson
I denna rekrytering samarbetar Dialect Skövde med Experis, en del av ManpowerGroup.

Du söker tjänsten via denna länk:

https://jobb.dialect.se/jobs/117174-dialect-skovde-soker-kundfokuserad-it-supporttekniker-2nd-line


Har du frågor är du välkommen att kontakta VD Peter Willbo på e-post

Då vi i denna rekrytering arbetar med löpande urval rekommenderar vi att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan!