Supportchef till BITS DATA

BITS DATA – VW/Scania-återförsäljarens naturliga IT-partner. BITS DATA levererar ett heltäckande IT-stöd till svenska återförsäljarnätet för Volkswagen (VW, Audi, Skoda, Seat och Porsche) samt Scania. Vårt IT-stöd levereras som en SaaS-lösning och stöttar våra kunder med allt från affärssystem, BI-system och redovisning till nätverk, servrar och klienter. Bland våra kunder finns koncerner som Din Bil, Bilmetro och Arver men även lokala familjeföretag som Aftén och Olofssons Bil. Vi är knappt 50 medarbetare som dagligen ser till att våra 6000 användare får sin affärskritiska IT levererad med hög säkerhet och stor tillförlitlighet. BITS DATA ingår via ägarstrukturer i Scania och Volkswagens närhet och vi är det lilla flexibla företaget i den stora koncernen.

Placering: 
Stockholms län, Södermanlands län, Södertälje, Stockholm, Nykvarn, Huddinge, Strängnäs, Eskilstuna, Nyköping, Trosa
Bransch: 
IT, data, Teknik, Naturvetenskap, Management, Kundtjänstarbeten
Antal tjänster: 
1

Rekryteringen utförs i samarbete med Experis IT.

Arbetsuppgifter
Välkommen till denna chefsroll på bolaget som fokuserar på hög service till kunderna och stor trivsel bland personalen.
Du får chansen att leda och utveckla ditt team på 12 personer i supporten. Avdelningen genomgår en större förändring under 2017-18 med målet att BITS Support ska bli helt kompatibel med ITIL. Vi inför samtidigt ett nytt modernt ärendehanteringssystem. Din roll kommer vara att slutföra och finjustera den resa supportavdelning nu är inne i samt att efter det driva löpande operativ verksamhet. Medarbetarna på supporten är erfarna och ledarskapet kretsar därför mest runt coachande ledarskap samt att vara bollplank i operativa frågor. Vid större incidenter eller svårare ärenden är du ansvarig för kommunikationen med kunder och att samarbetet med våra leverantörer fungerar på bästa sätt.

Supporten är organiserad som en gemensam 1:a-linje med 4 parallella 2:a/3:e-linjer för BITS DATA:s 4 produktområden (Servicemarknad, Bilmarknad, Ekonomi och BI, samt Teknik). Viktigaste nyckeltalet för supporten är att skapa nöjda kunder och supporten är en av företagets viktigaste avdelningar. Arbetet drivs enligt ITIL-processerna Incident Management, Problem Management och Service Request, det är därför viktigt att kommande chef har gedigna kunskaper och erfarenheter inom dessa processer.

En stor och viktig del i rollen är att du har ett coachande ledarskap som utvecklar ditt team samt fokuserar på hög service till kunderna och att alla medarbetare trivs och har kul på jobbet.

Placeringsort är på kontoret i Södertälje. Till sommaren kommer BITS DATA att flytta in i nybyggda verksamhetsanpassade  lokaler.

Vem är du?
Du har erfarenhet av att driva en supportavdelning eller lång erfarenhet av support kombinerad med ledarerfarenhet inom ett annat område. Du har kunskap av moderna processer och ärendehanteringssystem och kunskap inom ITIL IM, PM och SR är ett krav. Utbildning inom IT eller annan passande högskoleutbildning är meriterande men inte ett krav.

Som ledare kommer du att operativt styra din avdelning utifrån ärendeflöde och kundlöften i form av SLA-åtaganden. Du har god förståelse för vilka nyckeltal som visar på framgång och vilket arbete som ligger till grund för dessa.
Som person trivs du med att jobba med ständiga förbättringar och att jobba med mindre utvecklingar av organisationen. Du är duktig på att förvalta det team du har samt sprida energi och glädje till dina medarbetare, men även ge dem tydliga ramar och förväntningar.

Kontaktperson

Ansök via www.experis.se med ett uppdaterat cv. För mer information om tjänsten och processen kontakta gärna Experis rekryteringskonsult Thomas Andersson på 070-276 9953 alt. Thomas.andersson@se.experis.com. Intervjuer kan ske löpande, så välkommen in med din ansökan så snart du kan.