Mercedes Microsoft Dynamics NAV-specialist med placering Malmö

Placering: 
Skåne län, Malmö
Bransch: 
IT, data
Antal tjänster: 
1

Microsoft Dynamics NAV-specialist till Mercedes Benz.

Är du en stjärna på ERP system och att se till att kollegorna får det stöd de behöver för att utveckla verksamheten? Skulle du kunna tänka dig att jobba på ett företag med ett väldigt starkt varumärke, och som fått utmärkelsen ”Great Place To Work”? Då kan jobbet som NAV specialist vara något för dig! 

Vi söker en motiverad Microsoft Dynamics NAV-specialist för våra digitala lösningar till teamet på Mercedes-Benz Finans i Sverige och Danmark med placering på HK, Dockan i Malmö

Arbetsuppgifter

I rollen som NAV-specialist är din primära uppgift att ansvara för, uppdatera samt vidareutveckla en branschlösning av Microsoft Dynamics NAV. Det innefattar bl a att sammanställa krav från verksamheten och översätta dessa till tekniska krav och föreslå lösningar. Mindre förändringar utvecklar du kanske själv, större förändringar kan beställas och levereras av leverantören. Du analyserar önskad förändring, hur den påverkar den tekniska lösningen och ansvarar för deployment och test. I rollen kommer du också arbeta med operativ leverantörshantering. Viktigt är att du brinner för tekniken, och hur den kan stödja och förbättra våra affärsprocesser.

 

Vem är du?

Vi söker dig som har en relevant utbildning på högskolenivå, samt minst 5 års erfarenhet av att ha arbetat som ERP-konsult eller plattformsägare inom Microsoft Dynamics NAV. Du är van att arbeta nära verksamheten och har förmåga att förstå och fånga krav vid behov från olika intressenter. För att lyckas i rollen bör du ha goda kunskaper i ERP produkter (helst Dynamics NAV), Microsoft SQL- server och tillhörande BI-verktyg. Du bör också ha erfarenhet av Microsoft Addons och att arbeta med integration till ERP från olika system.

Vidare ser vi att du gärna har arbetat med någon form av projektledning och/eller med avtalsförhandlingar med både interna och externa leverantörer. Det är meriterande med kunskap och bakgrund inom finans.

Som person har du utmärkta kommunikationskunskaper. Du levererar en hög grad av service, är självgående och lösningsorienterad. Då koncernspråket är engelska ses det som krav att obehindrat kunna kommunicera både skriftligt och muntligt. Övriga meriterande språkkunskaper är svenska, tyska och danska.

 

Kontaktpersoner

I denna rekrytering samarbetar vi med Experis AB. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult: Annette Björkquist-Åhstedt via mail: annette.bjorkquist-åhstedt@se.experis.com alt via tfn: 042-37 16 07. Ansök med Cv och personligt brev via www.experis.se eller direkt via annonsen.

Då vi hanterar urval löpande ser vi att du skickar in din ansökan snarast möjligt.

Varmt välkommen in med din ansökan!

 

 

Sista ansökningsdag
2018-08-05