Affärsområdeschef till Docu Nordic AB

Låter det lockande att ha ett jobb som ger dig möjligheten att strategiskt utveckla nya tjänster och geografiska marknader kring redan etablerade och starka varumärken med en klar uttalad målgrupp? Är du intresserad av produktutveckling och vill arbeta med att fram en tydlig strategi inom affärsområdet Health Care? Då kan jobbet som affärsområdeschef på Docu Nordic AB vara helt rätt för dig

Placering: 
Danderyd
Bransch: 
Försäljning, marknad, reklam
Antal tjänster: 
1

Om företaget

Docu Nordic förädlar och säljer händelsebaserad B2B-information inom sektorerna bygg, fastighet, sjuk- och behandlingsvård. Docu Nordic är verksam i Sverige, Norge, Danmark och Finland under dotterbolagen/varumärkena; Byggfakta (SE, NO), CRM-Byggefakta A/S, Sverige Bygger, Husguiden, Norge Bygges, Rakenna Suomi, CityMark (SE, DK, FI, NO), RPT Docu, Byggeinformation, Lambrecht ApS, Skandinavisk Sjukvårdsinformation (SSIL), Nordic Family Group, byggfaktadocu.se, alltombostad.se och byggvärlden.se. Koncernen ger även ut ett 10-tal B2B-magasin som produceras av dotterbolagen Svenska Media Docu, bl.a. byggbranschens ledande nyhetstidning Byggvärlden. Gruppen omsätter ca 600 MSEK och har ca 350 anställda.

Dina arbetsuppgifter

Som affärsområdeschef kommer du att utveckla nya tjänster samt expandera verksamheterna geografiskt för SSIL samt Nordic Family Group. Du kommer att ta fram och implementera en konkret strategi i nära samarbete med verksamhetsansvariga samt med stöd och uppbackning av koncernens gemensamma IT, utvecklings- och marknadsteam. Du kommer att ingå i företagets ledningsgrupp och rapportera direkt till koncernledningen.

Vem är det vi letar efter?

Du som ska jobba som affärsområdeschef hos Docu Nordic bör till att börja med brinna för att skapa rätt förutsättningar för lönsam tillväxt. Du har erfarenhet av att lansera nya produkter och tjänster. Du gillar när utmaningen är stor och att få en möjlighet att vara med på en tillväxtresa. Vidare är du affärsdriven och målinriktad och drivs av att få jobba med utvecklingsfrågor i ett marknadsledande företag. Du är nyfiken på ny teknik och möjligheterna som finns inom t. ex. digitala medier. Du bör även ha en förståelse för ekonomi och hur det påverkar kostnader och resultat. Placeringsort kan vara i Stockholm eller Ljusdal, där kontoren för verksamheten finns.

Vad kan Docu Nordic erbjuda dig?

Marknadsområdet har stor potential att växa, dels genom vidareförädling av befintlig produktportfölj, utveckling av nya tjänster, men också genom geografisk expansion. Affärsområdet Health Care är den mest lönsamma enheten i företaget.

Sök tjänsten i dag!

I den här rekryteringen samarbetar Docu Nordic med Experis. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Lotta Holme, 08-452 3328 (semester mellan 15 juli tom 16 augusti)

Vi ser fram emot att höra från dig!

Affärsområdet Health Care består av två olika verksamheter:

Nordic Family Group (www.nordicfamilygroup.com) är ett mediehus med fokus på målgruppen familjer - under graviditet och småbarnsår. Genom åren har Nordic Family Group byggt upp stor kunskap om behov och önskemål under denna speciella tid i livet. Vi förstår drivkrafterna i föräldraskapet och vad som gör att vissa varumärken lever kvar i familjer, generation efter generation. Med hjälp av produkter och tjänster som innehåller noggrant utvalda kvalitetsprodukter och erbjudanden från välkända varumärken ger vi föräldrar hjälp i en omtumlande vardag, samt möjlighet att själva prova och utvärdera produkter och erbjudanden hemma i lugn och ro. Vi är verksamma i Sverige, Norge, Danmark och Finland.

SSIL (www.ssil.se) är totalleverantör när det gäller marknadsinformation inom vård och omsorg och är idag Sveriges ledande mötesplats för vårdköpare (kommuner) och vårdgivare (HVB, stödboenden). SSIL har ett heltäckande kontaktnät inom samtliga kommuner, landsting och kriminalvård - merparten av alla behandlingshem och boenden är idag anslutna till SSIL´s informationssystem.

Sista ansökningsdag
Snarast