Helpdesk medarbetare till uppdrag i Göteborg

Är du en erfaren IT- supporttekniker som drivs av att hitta lösningar på problem? Har du även ett brinnande IT intresse med stor vana av att använda plattformarna Mac och Windows? Då har vi uppdraget för dig! Vi söker nu en IT- supporttekniker åt vår kunds räkning, ett av Sveriges ledande tekniska universitet, för ett uppdrag på Lindholmen i Göteborg med start mellan september och november och minst sex månader framåt. Varmt välkommen med in ansökan eller om du har eventuella frågor!

Placering: 
Västra Götalands län, Göteborg
Bransch: 
IT, data
Antal tjänster: 
1

 

Dina arbetsuppgifter som IT- supporttekniker

Som IT- supporttekniker kommer du att ingå i IT- supportenheten på ca 30 medarbetare som kommer att ge kvalificerad användarsupport till skolans campus. IT- supportenheten ingår i en IT- avdelning som är en heltäckande IT- organisation som tar hand om skolans samtliga IT- system. Avdelningen ger IT-stöd till många spännande projekt på skolan och utvecklar även de interna IT- systemen med stöd mot forskningen. Klientplattformarna som används är Mac, Windows och Linux.

Du och dina kollegor kommer att arbeta varierat med fokus på support, problemlösning och utbildning. Tillsammans med din arbetsgrupp kommer du att lösa användarens problem i stort och smått, lämnar över ärenden till andra arbetsgrupper inom IT när så krävs, följer upp ärendehanteringen och dokumenterar lösningar.

 

Arbetstider: Vardagar, kontorstid

Omfattning: 100 %

Uppdragslängd: Tjänsten ska påbörjas mellan 1/9 – 1/11 och pågår i minst 6 månader.

Ort: Lindholmen, Göteborg

 

Vem är du?

Det viktigaste för denna tjänst som IT- supporttekniker är att du strävar efter att kunna leverera ett bra kundbemötande och drivs av att hitta samt lösa IT problem. För att göra detta tror vi att du har lätt för att sätta dig in i användarens problem, är nyfiken på att ständigt lära dig nytt samt har ett genuint IT- tekniskt intresse. Du kan både jobba självständigt och i grupp samt har ett strukturerat och metodiskt arbetssätt där du är lugn och kommunikativ. Då det inte endast är svensktalande användare så behöver du ha goda kunskaper i engelska i både tal och skrift. 

För att du ska trivas hos oss tror vi att du är en person som högskoleexamen inom IT/ teknik, YH eller motsvarande. Vi ser även att du ha minst 1 års erfarenhet av arbete med användarsupport via telefon, e-post, ärendehanteringssystem och fjärrstyrningsverktyg. Du kan hjälpa en användare som behöver hjälp med:

  • De vanligaste webbläsarna inom Windows och Mac OS X
  • Operativsystemen Microsoft Windows 7 och 10
  • Apples operativsystem Mac OS 10 X
  • MS Office på både PC och Mac

 

Vi ser även att du har erfarenhet av:

  • Nätverksanslutna skrivare
  • Grundläggande nätverkskunskaper såsom TCP/IP, DNS och DHCP

 

Har du även dessa kvalifikationer ser vi det som meriterande:

  • Support av någon Linuxdistribution.
  • Support av mobiltelefoni och surfplattor.
  • Kan programmera eller skripta i tex powershell.
  • Innehar B-körkort.

 

Experis Academy – hos oss får du tillgång till värdefulla utbildningar och certifieringar inom IT!

Med Experis utbildningskoncept Experis Academy kan du växa i din roll både kompetensmässigt och karriärmässigt! Experis erbjuder dig värdefull utbildning genom e-kurser där vi står för din certifiering och du bidrar med din tid och ditt engagemang!  Hos oss på Experis kan du certifiera dig inom: Microsoft MCSA och MCSE, Cisco CCENT och CCNA, C#, Java 7, helt utan kostnad för dig.

 

Vad kan vi erbjuda dig?

Som konsult på Experis IT erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera branscher så som IT, Telecom, Bank, Finans och Industri. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklingsmöjligheter och breda erfarenheter. Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Vi stödjer dig i din utveckling och bidrar med både studiematerial samt kostnaden för certifieringar. Vi erbjuder dig dessutom;

  • Lön även när du är mellan uppdrag
  • Semesterersättning
  • Fast lön
  • Försäkring
  • Trygga kollektivavtal
  • Pensionsavsättning

 

 

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande då tjänsten önskas tillsättas snarast. Har du frågor om rollen som konsult är du välkommen att maila Linnea P. Eriksson på linnea.persson-eriksson@se.experis.com

Sökord: 1st Line , First-Line, 1stline , First line , First line support , First-line support , Support , Supportteknik , support teknik , IT Tekniker , IT teknik , IT-Tekniker , Supporttekniker , AD,  Support tekniker , Front Desk , Help desk , Kundtjänst, , Active Directory , VPN , Exchange , ärendehanteringssystem , fjärrstyrningssystem , fjärrstyrning , ärendehantering , uppgiftsorienterad , serviceminded , Technical Support Analyst , Technical Support , Service desk technician , Support technician