Marknadsstrateg till Sveriges lantbruksuniversitet

Sveriges lantbruksuniversitet utvecklar kunskapen om de biologiska naturresurserna, och hur vi kan förvalta och utnyttja dem på ett hållbart sätt. Detta sker genom utbildning, forskning och miljöanalys, i nära samverkan med näring och samhälle. SLU är ett internationellt och forskningsintensivt universitet, men erbjuder också unika utbildningar som agronom, veterinär, jägmästare, miljöekonom och landskapsarkitekt. SLU har drygt 3000 medarbetare, 5000 studenter och forskarstuderande och en omsättning på över tre miljarder kronor. Universitetet satsar på attraktiva miljöer på sina campusområden i Alnarp, Umeå och Uppsala. www.slu.se

Placering: 
Uppsala län, Stockholms län, Västmanlands län, Gävleborgs län, Uppsala, Knivsta, Håbo, Enköping, Heby, Sala, Västerås, Upplands Väsby, Vallentuna, Sigtuna, Solna, Sundbyberg
Bransch: 
Försäljning, marknad, reklam, Kontor, Administration
Antal tjänster: 
1

<>< p=""> <>

Om avdelningen
Kommunikationsavdelningen har det strategiska och övergripande ansvaret för SLU:s interna och externa kommunikation. Avdelningen ansvarar för den universitetsövergripande kommunikationen och marknadsföringen av SLU:s utbildning, forskning, miljöanalys och djursjukvård. Vi ansvarar för SLU:s webbplatser och annan infrastruktur för kommunikation samt för den visuella kommunikationen och varumärket SLU. Vi hanterar också mediakontakter samt erbjuder stöd för att arrangera konferenser och möten. SLU gör nu en kraftfull satsning för att nå ut till fler potentiella studenter och vi har därför inrättat den här helt nya tjänsten som marknadsstrateg.

Arbetsuppgifter
På SLU arbetar vi med hållbarhetsfrågor inom klimat, natur, mat och djur. Frågor som engagerar många unga människor idag, men här behöver vi din kompetens för att nå fram till målgruppen. Du kommer att arbeta med att marknadsföra SLU och SLU:s utbildningar i olika kanaler, satsningar och projekt. Arbetet rör sig mycket kring projektledning av kampanjer samt vidareutveckling av befintliga och framtida satsningar för marknadsföringen. Du arbetar även generellt med att utveckla varumärket SLU mot potentiella studenter. I arbetet ingår också att vid behov arbeta med andra arbetsuppgifter som förekommer på en kommunikationsavdelning.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har flerårig arbetslivserfarenhet inom marknadsföring och som är van vid att både självständigt och tillsammans med andra planera, genomföra och följa upp större kampanjer och kan ta rollen som projektledare. Du har erfarenhet av att arbeta med unga personer som målgrupp och du är väl förtrogen med de digitala kanaler som målgruppen använder sig av och kan producera innehåll med hög kvalitet som får genomslag.  Du har hög digital kompetens, erfarenhet av webbarbete och kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och i skrift. Som person är du driven, självgående, initiativrik och resultatorienterad. Du har en strategisk blick, men arbetar gärna även operativt med olika marknadsföringsinsatser. Social kompetens och god samarbetsförmåga är en förutsättning. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Placeringsort: Uppsala, tjänsteresor kan förekomma.
Anställningsform: Tillsvidareanställning, provanställning kan tillämpas.
Omfattning: Heltid.
Tillträde: enligt ö.k.

Information och intresseanmälan
I denna rekrytering samarbetar SLU med Experis AB.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Experis rekryteringskonsult Fredrik Pettersson på telefon 018-18 59 79 eller fredrik.pettersson@se.experis.com. För mer information kan du också kontakta Enhetschef Hanna Bäckström, 018-673501 alt 072-5149906 eller hanna.backstrom@slu.se.

Din intresseanmälan skickar du tillsammans med CV och personligt brev till www.experis.se (Ange Jobb ID: 38100). Sista dagen för intresseanmälan är den 4 mars 2018.

SLU eftersträvar mångfald och jämn könsfördelning.

Fackliga kontaktpersoner
https://internt.slu.se/min-anstallning/facket/kontaktpersoner/