Långt uppdrag som Ekonomiassistent på 80% till kund i Malmö!

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över. Hos oss på Experis arbetar våra konsulter med varierande uppdrag hos de flesta av landets mest attraktiva arbetsgivare. Vår verksamhet erbjuder en spännande kombination av konsult- och rekryteringsuppdrag som möjliggör en attraktiv karriärväg för dig!

Placering: 
Malmö
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration
Antal tjänster: 
1

Vi har fått in ett uppdrag på 80% som initialt sträcker sig året ut men för ”rätt” person kan det bli tal om förlängning och det kan tom sluta med erbjudande om en fast anställning. Det lediga jobbet är hos en av våra kunder med placering i Limhanm i Malmö. Kunden behöver en Ekonomiassistent med start omgående.

Arbetsbeskrivning

Du kommer att sitta på kontoret i Limhamn tillsammans med bl.a. regionchefen, gruppchefer och ett par gruppledare men även jobba mot och stötta kontoren i Linköping och i Göteborg.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av;

  • Bokningar av periodiskt underhåll
  • Intäktsbokningar
  • Bokning av saknade kostnader från underleverantörer
  • Support vid för månadsbokslut
  • Bistår vid månadsrapportering/analys   
  • Göra UC på nya kunder                                                                
  • Skapar stående bokningar för flytt av intäkt mellan affärsenheter                                                                                            
  • Skapar bokningar för arbetsplatsfördelningar (fördelar ut kostnader mellan kontoren) 
  • Registrerar/ kontrollerar/rensar alla äldre inköpsordrar/arbetsordrar                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        
  • Prisjusterar enligt index (efter samråd med avtalsansvarig)   
  • Lägger upp personal, kontaktpersoner, placeringar, svarsplaner, kundavtal                                                                                                           
  • Har samverkansmöten mellan Driftcenterfunktioner- BS 1ggr/kvartal                                                                                                                    
  • Har möten med övriga driftcenter (driftcenterforum) 1ggr/månad                                                                                                                          
  • Fakturerar vissa ansvar/kunder  och krediterar kunder vid felaktiga fakturor (abonnemang och uppdrag)                                                                                                            

Vem är du?

Du har tidigare erfarenheter av och goda kunskaper i löpande bokföring, avstämningar och analys och gillar att arbeta med en blandning av ekonomi och administration.

Har du tidigare erfarenhet av systemen Clickview, Contempus eller Maximo så är det meriterande. För att trivas och passa i rollen som Experiskonsult är dina mest framträdande egenskaper; ansvarsfull, strukturerad, självgående, nyfiken, positiv, lösningsorienterad, hjälpsam och du har en stor social kompetens.

Vad kan vi erbjuda dig?

Experis är specialisten på specialister inom IT, Engineering, Finance och Executive. Vi ger specialister möjlighet att växla upp eller byta spår i sin yrkesbana. På Experis Finance får du som konsult kompetensutveckling genom längre kvalificerade uppdrag. Vi har flertalet av Sveriges mest attraktiva företag som kunder och vår uppgift är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag.

Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus med ett långsiktighet engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Experis värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande. Vid frågor, kontakta Experis konsultchef Åsa Nelson på 040/660 63 67 eller asa.nelson@se.experis.com