Experis söker lagerchef till Gottebiten

Gottebiten AB är idag den största gränshandelsaktören inom konfektyr, drycker och tobak med ett 20- talbutiker i Nordby, Svinesund, Töcksfors och Charlottenberg, Långflon och Abisko. Butikerna ingår i Orvelin Gruppen som är ett familjeägt företag som under åren byggt upp många stabila, framgångsrika verksamheter och samarbeten. Vi är omkring 400 anställda och omsätter cirka 1,5 miljarder kronor.

Placering: 
Strömstad, Tanum
Bransch: 
Industri, produktion
Antal tjänster: 
1

Orvelin Gruppen är bland annat delägare och grundare av Nordby Shoppingcenter samt ägare till cirka 50 fastigheter. Bröderna Orvelin har alltid drivits av viljan att fortsätta framåt. Att få saker att växa, att få verksamheter att utvecklas, att ta beslut.

Vill du vara del av ett fartfyllt team på ett expansivt företag? Nu söker Experis en lagerchef till Gottebiten som på ett engagerat sätt kan coacha deras lagerpersonal i det dagliga arbetet.

Detta är ett konsultuppdrag som beräknas starta omgående. Konsultuppdraget förväntas pågå under en 6 månaders period och för rätt person finns det stora möjligheter att erbjudas en anställning hos Gottebiten.

Arbetstider: Dagtid, mån-fred

Placeringsort: Strömstad

Vi kan erbjuda dig en nyckelroll hos Gottebiten med möjlighet att på sikt få ytterligare inflytande. Du får vara del av ett snabbväxande företag med engagerade medarbetare.

Om tjänsten

Från Gottebitens centrallager i Strömstad skickas huvuddelen av alla varor som säljs till deras över 3 miljoner årligen betalande kunder.

I rollen som lagerchef leder och fördelar du det dagliga arbetet för att nå företagets mål gällande kvalitet, effektivitet, leveranssäkerhet och kompetensförsörjning. Du ansvarar för ca: 40 medarbetare och till din hjälp har du skift-och teamledare.

Arbetsuppgifter

Du kommer vara en naturlig del av den operativa dagliga driften och arbetar nära inköpsavdelning och butikschefer. Du ansvarar för att skapa ett effektivt varuflöde, hela vägen från centrallagret till deras 20 butiker längs med den norska gränsen. Du planerar, leder och fördelar arbetet utifrån krav, behov enligt gällande regler och rutiner för att maximera och effektivisera.

Du kommer att ha personalansvar för deras lagermedarbetare med löne- och medarbetarsamtal och tillsammans med deras personalavdelning kommer du att ansvara för rekryteringar. Du har även budget- och resultatansvar och rapporterar direkt till Logistikchefen.

Vem är du?

Vi söker dig som motiveras av ledarskapet och har ledaregenskaper med erfarenhet av överordnade logistikkunskaper. Du är en trygg ledare med analytisk förmåga och har jobbat många år som chef. Det är självklart en fördel om du har erfarenhet inom lager och logistik med god kunskap om detaljhandelsbranschen, helst dagligvaruhandeln. Vi ser även att du är en van administratör som med lätthet använder dig av olika logistiksystem och besitter dokumenterad erfarenhet av lager och/eller ledarskap.

Som person är du coachande och lyhörd. Du sätter dina medarbetare främst och är duktig på att få samman en grupp. Du är trygg i din chefsroll och ger teamet en tydlig riktningskänsla. Du utvecklar andra genom delegering, överlåtande av ansvar samt främjar andras yrkesmässiga och personliga utveckling.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och för rätt person ges det möjlighet att växa in i rollen.

Vill du var en del av en informell och positiv arbetsmiljö i ett härligt och framgångsrikt företag sök tjänsten redan idag.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Kontaktperson

Har du frågor eller funderingar kontakta sandra.ljungqvist@manpower.se

Vid tekniska frågor kring din ansökan vänligen kontakta Manpowers webbsupport på 020- 26 51 00.