Operativ HR Business Partner COOP

Coop - Den goda kraften i svensk dagligvaruhandel Med cirka 650 butiker i Sverige och 3,4 miljoner medlemmar är Coop Sveriges enda medlemsägda matkedja. Varje dag arbetar Coop för att göra vardagen bättre för dig och din familj. Coop Kristianstad Blekinge är en fristående förening med 18 butiker och ca 125 000 medlemmar/ägare. Vi har vårt verksamhetsområde inom Kristianstad, Blekinge, Östra Göinge och mellanskåne och har en omsättning på ca 1 miljard kronor Vi erbjuder en positiv och dynamisk arbetsplats inom en koncern i stark förändring. Vårt huvudkontor ligger beläget i Kristianstad. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter. Se även: https://www.coop.se/Globala-sidor/OmKF/Konsumentforeningar/Kristianstad-Blekinge_Konsumentforeningen

Placering: 
Kristianstad
Bransch: 
HR, juridik
Antal tjänster: 
1

Coop Kristianstad Blekinge befinner sig i en spännande utvecklingsfas och vi har som målsättning att utöka vårt butiksnät samt ta marknadsandelar framöver.

Slaget avgörs i butik och därför söker vi nu:

Operativ HR Business Partner

Coop Kristianstad Blekinge söker just nu dig som har gedigen erfarenhet inom HR-arbete och vill ta dig an ett nytt spännande uppdrag som operativ HR Business Partner. Coop befinner sig i en spännande utvecklingsfas genom utökning av såväl butiksnät som av marknadsandelar.

Du kommer du att få arbeta brett med HR-frågor samt stötta HR- chefen i personalrelaterade ärenden. Söker du en ny spännande utmaning i en snabb och omväxlande miljö? Varmt välkommen med din ansökan!

Hur ser arbetet ut?

I rollen som HRBP kommer du vara det huvudsakliga stödet till chefer i personalrelaterade frågor. Du arbetar för att implementera HR-policies, HR-processer samt ge service inom hela HR-fältet. Vidare säkerställer du att HR-strategier och dess aktiviteter stämmer överens med affärsmålen.

Vem är du?

I din roll som operativ HR Business Partner guidar och supporterar du chefer i beslutsfattande och problemlösning för HR-relaterade ärenden. Det är meriterande om du har erfarenhet av butiksverksamhet ex. schemaläggning samt att du känner dig trygg med tolkning och tillämpning av kollektivavtal och av att kunna driva förhandlingar.
Som person är du drivande, noggrann och strukturerad. Du är serviceminded och har en god kommunikativ förmåga samt uttrycker dig väl i tal och skrift. Vidare är du samarbetsorienterad och förändringsbenägen samt besitter en hög grad av integritet och trovärdighet.

Då våra butiker finns spridda geografiskt (i Kristianstadsområdet, Östra Göinge och Blekinge) kommer mycket resande att förekomma i rollen vilket medför att körkort är ett krav. Målsättning är att huvuddelen av arbetstiden tillbringas ute på butik och bil ingår i tjänsten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktperson

I den här rekryteringen samarbetar COOP med Experis och du söker tjänsten via experis.se. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Catharina Platoff, 044 - 20 38 68 catahrina.platoff@se.experis.com eller Linda Svensson, 044- 20 38 71, linda.svensson@se.experis.com.