Skandinavisk Key Account Manager

Är du Alexandras nya drivande Key Account Manager? I rollen som Key Account Manager är du resultatorienterad relationssäljare som utvecklar befintliga kunder, drar in nya affärer samt utvecklar varumärket på den skandinaviska marknaden.

Placering: 
Europa, Malmö
Bransch: 
Försäljning, marknad, reklam
Antal tjänster: 
1

Om företaget:

Alexandra grundades 1854 i Storbritannien och är en av de största och mest kända tillverkarna av arbetskläder. Alexandra erbjuder ett omfattande sortiment av katalogkläder och tillbehör i ett brett utbud av färger och storlekar från lager, och tillgodoser behoven hos alla offentliga och privata arbetsplatser.

Vad innebär jobbet som Key Account Manager?

I rollen som Key Account Manager är du med och utvecklar befintliga kunder samt drar in nya affärer på hela den Nordiska marknaden. Detta innebär prospektering mot medelstora till stora privata företag men också inom offentlig sektor. Du kommer självständigt att driva försäljningsarbetet framåt och utför kundbesök där du hjälper kunden att hitta lösningar på de behov du redan identifierat. På vardaglig basis har du kontakt med ett brett spann av olika kunder och du har därmed möjlighet att på egen hand både utveckla dig själv, men också kunderna på lång sikt. Relationsbyggande är därmed en röd tråd i denna roll, samt att vara driven av högt uppsatta mål.

Du kommer att utgå från ditt hem, och har dina närmsta kollegor i Holland, Frankrike och England, var du också har din närmsta chef som du rapporterar till.

Vem är du?

Du har minst 2 års erfarenhet ifrån B2B försäljning på en senior nivå. Vi ser gärna att du kommer ifrån textilbranschen med arbetskläder som inriktning men det är inget direkt krav. Direkt avgörande är din struktur och tillvägagångssätt att förhandla fram långsiktiga avtal och arbeta resultatorienterat.

Som person bör du ha en stor drivkraft och kunna motivera dig själv då detta är en roll som ställer höga krav på din självständighet. Att nätverka är också något du är mycket bekväm med och har vana av. Fokus på att nå mål och gärna överträffa dessa är en viktig parameter i denna tjänst, men också att bibehålla redan befintliga affärsrelationer och att utvecklas dessa.

Eftersom du ansvarar för hela Norden bör du förutom svenska, tala och skriva engelska flytande, men gärna ytterligare något av de nordiska språken.

Vad kan MWUK t/a Alexandra erbjuda dig?

Ett självständigt och utvecklande arbete där obegränsade möjligheter finns beträffande affärer för arbetsbeklädnadsbranschen. Månadslön plus generös årlig bonus med tjänstebil, dator och telefon.

Sök tjänsten i dag!

I den här rekryteringen samarbetar MWUK t/a Alexandra med Experis. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christopher Weeks och Cecilia Palmblad, 040-660 63 08 eller 040-660 63 15, christopher.weeks@se.experis.com eller cecilia.palmblad@manpower.se

Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående.

Sista ansökningsdag
Snarast