IT-supporttekniker till Linköping

Är du i början av din IT karriär och vill bygga ditt CV med relevant kunskap och erfarenhet? Då har vi på Experis IT din nästa tjänst där du kan bygga eller utveckla din karriär! Som supporttekniker / helpdesk-tekniker hos oss på Experis IT får du möjligheten att jobba på allt ifrån stora och välkända företag till mindre och nystartade. Du bidrar med ditt engagemang och din kunskap och vi bidrar med utvecklingsmöjligheter. Välkommen med din ansökan redan idag!

Placering: 
Östergötlands län, Linköping
Bransch: 
IT, data
Antal tjänster: 
2

 

Dina arbetsuppgifter som IT- supporttekniker

I det här jobbet kommer du att ta emot tekniska ärenden på telefon och mail, och lösa dem eller eskalera dem vidare till dina kollegor. Du kommer att arbeta i första linjens support och vara ett stöd för användarna.

Du kommer till exempel att:

  • Administrera konton och behörigheter till olika system t.ex. AD, Exchange, VPN m.m.
  • Identifiering av hårdvaruproblem
  • Ta emot IT relaterade problem via telefon och mail och registrera ärenden i ärendehanteringssystem.
  • Aktivt hålla dig uppdaterad gällande kundens interna rutiner/processer och arbeta efter dessa.
  • Felsökning av nätverk
  • Ansvara för daglig uppföljning av den operativ verksamhet för kunden och hålla en överblick av aktuell ärendestatus i leveransen.

 

Omfattning: 100 %

Uppdragslängd: 6 mån med mycket goda chanser till förlängning

Ort: Linköping

 

Vem är du?

För att du ska trivas hos oss tror vi att du är en person som har minst en gymnasieutbildning inom IT/ teknik eller motsvarande. Du har även tidigare erfarenhet av arbetat inom helpdesk, IT support eller motsvarande tjänst i minst 6 månader

Du har ett stort och brinnande intresse för IT och drivs av att lösa problem. Då service Desk är ansiktet ut mot kunden och dess slutanvändare är det därför viktigt att kunna leverera ett bra kundbemötande och tycka om att arbeta i ett högt tempo samt vara öppen för förändring. Som person är du är lyhörd och har en förmåga att under stress finna rationella och smidiga problemlösningar. Som person är du ordningsam och drivs av att ständigt utveckla dina kunskaper samt hitta och lösa IT problem. Då det inte endast är svensktalande kunder så behöver du ha goda kunskaper i engelska i både tal och skrift. 

 

Experis Academy – hos oss får du tillgång till värdefulla utbildningar och certifieringar inom IT!

Med Experis utbildningskoncept Experis Academy kan du växa i din roll både kompetensmässigt och karriärmässigt! Experis erbjuder dig värdefull utbildning genom e-kurser där vi står för din certifiering och du bidrar med din tid och ditt engagemang!  Hos oss på Experis kan du certifiera dig inom: Microsoft MCSA och MCSE, Cisco CCENT och CCNA, C#, Java 7, helt utan kostnad för dig.

 

Vad kan vi erbjuda dig?

Som konsult på Experis IT erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera branscher så som IT, Telecom, Bank, Finans och Industri. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklingsmöjligheter och breda erfarenheter. Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Vi stödjer dig i din utveckling och bidrar med både studiematerial samt kostnaden för certifieringar. Vi erbjuder dig dessutom;

  • Lön även när du är mellan uppdrag
  • Semesterersättning
  • Fast lön
  • Försäkring
  • Trygga kollektivavtal
  • Pensionsavsättning

 

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande då tjänsten önskas tillsättas snarast. Har du frågor om rollen som konsult är du välkommen att maila Camilla Forssberg på camilla.forssberg@se.experis.com

Sökord: 1st Line , First-Line, 1stline , First line , First line support , First-line support , Support , Supportteknik , support teknik , IT Tekniker , IT teknik , IT-Tekniker , Supporttekniker , AD,  Support tekniker , Front Desk , Help desk , Kundtjänst, , Active Directory , VPN , Exchange , ärendehanteringssystem , fjärrstyrningssystem , fjärrstyrning , ärendehantering , uppgiftsorienterad , serviceminded , Technical Support Analyst , Technical Support , Service desk technician , Support technician

Sista ansökningsdag
Snarast