Digital Workspace Services

Med våra tjänster får ni stöd i utformning och underhåll av moderna IT-lösningar inom Digital Workspace.

Professional Resourcing och utbildning
Genom vassa konsulter och kompetensutveckling på Experis Academy ger vi er rätt förutsättningar för den digitala omställningen. Vi har ett stort nätverk av konsulter med efterfrågade kompetenser och nödvändiga erfarenheter för att axla roller som Desktop Support och End-User Services.
Projekt- & Produktsupport
Experis tillhandahåller end-to-end support för hela livscykeln av IT-miljön. Det innefattar lösningar för ny teknologi, rollouts (utrullningar), IT-support, Service Desk och Onsite-tjänster. 
Vi stöttar i er planering, implementering och uppföljning av alla era Digital Workspace-projekt.

Vi hjälper er även genom hela processen av migrering, implementering och lansering av nya tekniker för era olika enheter, applikationer och plattformar. Givetvis finns produktsupport tillgängligt för alla interna och externa slutanvändare.
 
Desktop support och Virtualisering
Vi är erfarna när det gäller att skapa, integrera och standardisera högkvalitativa desktopsupport-tjänster. Vi har den kunskap och erfarenhet som krävs för att supportera de senaste trenderna på marknaden såsom SCCM, MDT och Windows Autopilot. 
IT Service Desks
Vi tillhandahåller kundsupport för slutanvändarnas enheter, applikationer, nätverk och anslutningar dygnet runt, året runt. Våra Service Desk-erbjudanden kan distribueras on site eller off site. Experis Service Desks är ITIL-baserade och fokuserar på en förstklassig service till slutanvändaren.
IT-fälttjänster
Vår Fieldservice erbjuder en SLA-baserad support till användare med fokus på användarupplevelsen. Fieldservice innebär användarsupport på plats hos er, utifrån medarbetarnas behov av IT-support. Detta innebär att vi använder mobila supporttekniker som löser supportärenden hos medarbetaren när behov uppstår.
Tjänsten är ITIL-baserad och innehåller support inom Service Requests, IMAC, Incidenthantering samt Hands & Eyes support.

Vid behov av global support hanteras detta via vår globala Project Management Office, som koordinerar arbetet med lokala servicecenters för att lösa uppgiften hos våra kunder var som helst i världen. 
 
Card Image 0
Hitta de dolda kostnaderna i din IT-support

Card Image 1
Så ser IT-supporten ut 2030 - en realistisk spaning

Card Image 2
Så måste IT-supporten förändras när ”kontoren” försvinner

standard-image
standard-image
DIGITAL WORKSPACE
Martin Åberg, Affärsområdeschef
Vi tar tempen med tre aktuella frågor

"Support ska vara tillgänglig där användaren är och vara personlig."

LÄS HELA INTERVJUN